

[bekkep]350 lóerőre emelték a hathengeres motor teljesítményét azzal, hogy több levegőt juttatnak az égéstérbe, amihez természetesen több üzemanyag is jár. A teljesítmény- és fogyókúra után 270 lóerő jut egy tonnára szemben a korábbi 229-el.
Összességében az autó most már kevesebb, mint öt másodperc alatt képes elérni a százas tempót. Úgy sikerült 200 kilóval lecsökkentenie a BMW-nek az autó tömegét, hogy szénszálas anyagból készülnek az ajtók, a csomagtérajtó, az új első lökhárító, de ezt az anyagot használták a légszűrőház, a külső visszapillantó tükrök és az új sportülések elkészítésekor is.
Megváltozott külsővel mutatkozik be az M3 CSL. Nincsenek első ködlámpái, helyette csak egy levegőbevezető-nyílást találunk, amely közvetlen a légszűrőházba vezet. Kissé magasabb hátsó szárny és nagyobb diffúzor különbözteti meg széria társaitól a tanulmányautót. A CSL-t, a BMW SMG nevű, kormányról kapcsolható hatsebességes szekvenciális váltójával vértezték fel.