

Nem a következő generációs M5 lenne az első BMW az autósport csúcsáról származó technikájú motorral. Egy X5 terepjáróba az 1999-be a Le Mans-i huszonnégy órás versenyt megnyerő BMW versenyautó motorját építették be. A négy sportüléssel felszerelt kísérleti autóval a Nürburgring egyenes szakaszain 311 kilométer/órás sebességet ért el az autót vezető Hans-Joachim Stuck. A minimum 700 lóerős és 720 Nm-es nyomatékot leadó motort egy 30 milliméterrel csökkentett hasmagasságú X5 SAV-ba (Sports Activity Vehicle-sportos aktív jármű) szerelték be. A BMW szóhasználatában SAV-nek nevezett szabadidőautó 7 perc 49,92 másodperc alatt teljesítette a 20.8 kilométeres távot. A BMW célja az volt a teljes egészében a széria X5-re épülő járművel, hogy az autó aktív biztonsági tartalékait nyilvánvalóvá tegye. Az X5 LeMans eredménye annál is figyelemreméltóbb, mert az M5 400 lóerős motorjával szerelt Z8 kabrióval nem sikerült nyolc perc alá szorítani a köridőt.
