Rendhagyó próbajáratot ejtett meg a BKV a fogaskerekű vonalán, ugyanis a vágányzár utolsó napján, szigorú óvintézkedések mellett, a szakemberek egy mérőműszerekkel felszerelt és maximális terhelésű Tátra villamossal méréseket végeztek az adhéziós, vagyis fogasléc nélküli hajtás működőképességéről.

A társaság szerint az volt a tudományos vizsgálat célja, hogy a majdani rekonstrukció előtt elméletileg megalapozott, gyakorlatban validált válaszokat kapjanak arra, hogy az adhézió hajtás működőképes-e ezen a meredek pályán. Vagyis, hogy hagyományos villamos, fogaskerék-kapcsolódás nélkül fel tud-e jutni. 

🚋 Rendhagyó próbajárat a fogaskerekű vonalán🔬✨ Tudományos vizsgálat zajlott ma a fogaskerekű vonalán. A vágányzár utolsó...

Posted by BKV Zrt. on Sunday 9 November 2025

Az 1874-ben átadott budai fogaskerekű műszaki állapota miatt időszerű a pálya és a járműpark korszerűsítése. Ezért keres a BKV olyan alternatív megoldásokat, amikkel biztonságosan, korszerűen és gazdaságosan fenntartható marad a vasúti üzem.