Lezárult a Budapesti Közlekedési Központ többfordulós közbeszerzése, amelynek eredményeként 160 darab, önjáró képességgel rendelkező trolibusz szállítását az Ikarus és a Yutong közös ajánlata nyerte el – tájékoztatta a Vezesst pénteken az Ikarus. 

A társaság sajtóközleménye szerint a magyar–kínai konzorcium kínálta a legkedvezőbb ár-érték arányt, és a járművekre 36 hónap többletjótállást is biztosított. A jelen tenderben szereplő járművek a Yutong és az Ikarus közös erőfeszítésének eredményei, amelyek kifejezetten a budapesti közlekedés igényeire szabott konstrukciók.

A közbeszerzés eredménye a szeptember 5-ig tartó szerződéskötési moratórium után válik véglegessé. Az alapmennyiség lehívása 40 járművet jelent – 16 szólót és 24 csuklóst –, így végre hamarosan 40 új, korszerű elektromos Ikarus jármű róhatja majd Budapest utcáit. Az első közzétett fotó tanúsága szerint az együttműködés alapja szóló kivitel esetén a Yutong U13-as, háromajtós modell.

A Budapest számára készülő járművekbe az Ikarus–Yutong-páros olyan, az alapmodellben nem szereplő extrákat épített be, mint például a kerékpárszállítási lehetőség, az extra üzembiztonsági berendezések, a fékezési üzemmódban megvalósítható hálózati visszatöltés, valamint az elvárt maximumot meghaladó, 60-70 kilométeres önjáró képesség, amely lehetővé teszi Budapest számára a trolihálózat jelentős bővítését is.

Az Ikarus–Yutong szerint új autóbuszaik az elektromos buszplatform és a felső vezetékes technológia ötvözésével kínálnak korszerű, költséghatékony megoldást a közösségi közlekedés számárat. Kiemelték: a gyártási folyamat jelentős része Magyarországon valósul meg, és lehetőséget fog biztosítani több hazai beszállító számára.

A főváros célja, hogy 2030-ig több mint kétszeresére bővítse a jelenlegi, mintegy 155 kilométeres trolihálózatot, amelyben kulcsszerepet kapnak az Ikarus–Yutong együttműködésben készülő új járművek. (A fejlesztési tervekről korábban a Vezess első kézből számolt be, a részletek ezen a linken érhetők el. ) A vadonatúj autóbuszok, a BKK elvárásainak megfelelően, piros flottaszínben gördülnek majd le a gyártósorról. 

Érdekesség, hogy korábban az Ikarus a kétezres évek elején, 2002-ben értékesített utoljára alacsony padlós trolibuszokat Budapest számára, a 412T személyében.