Mostantól módosított kivitelben, mintegy 20 centiméterrel alacsonyabb rakodómagassággal is megrendelhető az Unimog U219. A 120 cm alatti plató a gyártó reményei szerint jelentősen megkönnyíti a fel- és lerakodást.




Ehhez egyrészt 40 mm-rel lejjebb ültették a létravázat, másrészt a speciális felépítményt készítő Eggers egy olyan platformot dolgozott ki, amely mindössze 140 mm-rel magasodik a váz fölé. Ezzel vélhetően csökkent a 339 mm-es szabad hasmagasság.
Az oldalra és hátra billenthető plató 220 cm hosszú és 210 m széles, az oldalfal magassága igény szerint variálható.
Az Unimog elsősorban önkormányzati feladatokra, illetve építkezésekre szánja az alacsonyabb kivitelű U219-est, amelyet egyébként már az új UNI-TOUCH kezelőfelülettel szerelnek. Ez hatékonyabb, kényelmesebb, ösztönösebb kezelhetőséget eredményez, az érintőképernyőn keresztül többek között eltérő funkciók programozhatók rá az egyes gombokra, ezek a beállítások el is menthetők.
Az opciós joystick is többet tud, mint eddig, igény szerint bármelyik oldalra (a vezető vagy az utas üléséhez) beilleszthető.
Az U219 egyéb paraméterei nem változtak: a tengelytáv 2,8 méter, a teljes hossz 4775 mm, a fordulókör 12,6 méter. A motor legnagyobb teljesítménye 190 LE, mind a négy kerék állandóan hajtott. A megengedett legnagyobb tengelyterhelés elöl 5,2, hátul 5,5 tonna, a felépítménytől függően akár 10 tonna lehet a teljes össztömeg. A végsebesség 89 km/óra.
Nem minden Unimog születik munkavégzésre: ez itt például, az alábbi cikkben, világvége-expedíciókra készült:




