Vasárnaptól életbe lépett az év elején belengetett késési biztosítás, aminek értelmében visszajár a menetjegy árának fele, ha késik a vonat, helyközi busz, agglomerációs „kék” VOLÁN-busz vagy HÉV – emlékeztetett a MÁV közleménye nyomán az MTI.

A visszatérítést szempontjából a késést kiváltó ok nem számít: a pénzvisszatérítés, illetve a bérleteseket vagy napijeggyel utazókat megillető kedvezmény akkor is jár, ha a legalább 20 perces késés nem a MÁV hibájából következett be, például baleset vagy külföldről „hozott” késés okozta.

A késési biztosítás leggyorsabban az új MÁV+ applikációval érhető el. Ehhez frissíteni kell az alkalmazást a legutóbbi, május 30-án közzétett verzióra, ha ez még nem történt meg az alkalmazásbolton (Google Play, App Store) keresztül.

Azok az utasok is igénybe vehetik a késési biztosítást, akik nem digitális megoldást használtak, hanem pénztárban készpénzért vásárolták papíralapú jegyüket, bérletüket.

Az utasok a jegyvásárlás módjától (online, pénztári, automatás vagy vonat/busz fedélzeti) függően gyakorlati segítséget, útmutatást kapnak a visszatérítés folyamatáról a vasúttársaság által megadott linken kaphatnak.

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója a Facebookon közzétett videójában elmondta: akik nem digitálisan vásárolták jegyüket, bérletüket, „a visszafizetéssel kapcsolatban a pénztárakhoz vagy a telefonos ügyfélszolgálatunkhoz fordulhatnak, méghozzá az ország bármelyik MÁV-csoportos pénztárába, tehát egy régi volánosba is”.

A telefonos ügyfélszolgálat a vezérigazgató ígérete szerint senkit nem fog hosszas hívásvárakoztatással terhelni. A MÁVDIREKT júniustól megerősített csapattal várja a megkereséseket.

Ezzel párhuzamosan a budapesti tömegközlekedésben is fontos dátum a június 1-je, ugyanis vasárnaptól a legtöbb metrójárat tovább fog közlekedni éjszakánként – ennek részleteit az alábbi cikkben foglalta össze a Vezess: