A Volkswagen és az Uber bejelentette, hogy stratégiai megállapodást kötött teljesen elektromos, önvezető ID.Buzz robottaxik forgalomba állításáról.
Első körben néhány járművet kezdenek tesztelni, de a végső cél legalább ezer önvezető furgon üzembe helyezése lenne. Mindkét fél óvatosan teszi meg az első lépéseket, hiszen egyelőre mindössze egy két éves időtartamra szóló tesztidőszak veszi kezdetét, amikor még hús-vér sofőrök is jelen lesznek a járművekben. Az első tíz példány az év második felében állhat forgalomba Los Angelesben.
Az önvezető járműveket a szériagyártású ID.Buzz furgonokból alakítják ki. A projektben részt vesz a német gyártó automatizált vezetésre szakosodott tengerentúli részlege, az ADMT, valamint a szintén a VW Csoport kötelékeibe tartozó mobilitási technológiai vállalat, a MOIA is. Az Uber számára szállítandó ID.Buzz-okat csúcstechnológiás megoldásokkal szerelik fel: a járműveken külső kamerák, LIDAR-egységek (kerek lézeres szenzorok), valamint érzékelők lesznek. Ezek alapján az önvezető rendszer képes 360 fokos környezeti képet készíteni a precíz tájékozódás érdekében.
A Buzz AD négyes szintű önvezetésre képes. Ez magas szintű autonóm vezetést jelent: a jármű önállóan közlekedik, és számára megoldhatatlan szituációban is képes a biztonságos lehúzódásra, megállásra. Az együttműködésbe várhatóan hátsó- vagy összkerékhajtású modellek kerülnek be, amelyek hajtásáról 335 lóerős villanymotor gondoskodik.
A technológia Európában sem ismeretlen, hiszen a MOIA már többek között Hamburgban, Münchenben és Oslóban is tesztelte a Buzz AD önvezető szoftvert. A projektben részt vevő cégek szeretnének messzebb látni és úgy vélik, hogy a Los Angeles-i teszten sok minden múlhat. Ők alapvetően egy olyan mobilitási rendszerben látják a jövőt, amelyben az elektromos, önvezető robottaxik adják a normát, nem pedig a kivételt. Vagyis egy olyan világot vizionálnak, amiben nagyobb szerep jut ilyen járműveknek, mint mondjuk a buszoknak, vagy más tömegközlekedési járműveknek.
A Volkswagen hisz abban, hogy a mobilitás átalakulóban van. Az Uberrel történő partnerségünk egy következő lépés számunkra, hogy bemutathassuk az önvezető robottaxikban rejlő lehetőségeket. A közös együttműködés keretében bevezetjük az ikonikus mikrobusz újragondolt, tisztán elektromos hajtású változatát, amellyel a következő években egyre több utas utazhat majd” – hangsúlyozta Kjell Gruner, a Volkswagen Group of America ügyvezető igazgatója.
Ha kíváncsi vagy rá, hol tart az önvezetés a személyautóknál, akkor ezen a linken olvasd el angliai beszámolónkat egy autonóm személyautóval való találkozásunkról!
