Kisebb-nagyobb módosításokat hajtott végre a Kenworth a T880-as modelljén, amelyet alapvetően az építőipar számára terveztek. Az egyik legfontosabb változás a megújult motorháztető, valamint a nagyobb tengelytáv.

Az új “Performance Hood” – ahogyan a gyártó hívja az új motorháztetőt – nagyobb ellenálló képességgel és új dizájnelemekkel rendelkezik. Ráadásul kompatibilis a nagyobb teljesítményű dízelmotorokkal is. Csak érdekességképpen: ez a negyedik a sorban a választható motorháztető kialakítások között és minden szempontból a csúcsot képviseli.

A korábbi, T880-asnál alkalmazott motorháztetőkhöz képest az új, a Performance Hood “orr”  fontos előnyt kínál. Megnövelt hosszúsága révén immáron a Cummins X15 dízelmotorral is kompatibilis, amely 605 lóerős maximális teljesítményt és 2779 Nm-res nyomatékot kínál. Korábban “csak” 510 lóerős teljesítmény és 2508 Nm nyomaték állt rendelkezésre ennél a teherautónál.

5 fotó

Az alapfelszereltségként viszont nem ezt, hanem az MX-13-as dízelmotort adják. Annak érdekében, hogy a nehéz-kategóriás “izom” Kenworth változatos munkakörülmények között is megállja a helyét, megnövelték a hűtő méretét. A hűtés hatékonyságának maximalizálása érdekében pedig optimalizálták a légáramlást is. 

Az előrébb tolt mellső tengelynek köszönhetően 40 centiméterrel nőtt a tengelytáv. Ez a különbség ugyanakkor kevésbé látványos, mert szabad szemmel nem annyira látható. “Azt gondolom, hogy a T880S Performance Hood elsősorban azoknak az üzemeltetőknek lesz vonzó, akik a lehető legnagyobb teljesítményt keresik az építőiparban, vagy a bányákban” – hangsúlyozta Kyle Kimball, a Kenworth marketing vezetője. Hozzátette: az újdonság dömperként, de akár betonmixeres felépítménnyel is megállja a helyét. Az új motorháztető ugyanakkor nem rontja a fülkéből való kilátást, így a T880 továbbra is egy biztonságos csőrösnek tekinthető.

Alaposan kigyúrta magát a Kenworth csőröse 6

Túlfűtött elegancia? Vagy csak amcsi életérzés?

Az új stíluselemek közé tartozik az alumínium hálós hűtőrács, amely krómozott, vagy fekete kivitelben érhető el. Az új hűtőrács keret ugyancsak krómozott és opcionálisan a motorháztető két oldalán található légbeömlők is kérhetők króm díszítéssel. Mindez időtállóbb, elegánsabb és exkluzívabb megjelenést kölcsönöz a modellnek. A lépcső, a gázolajtartály, valamint az álló kipufogó viszont eddig is ilyen bevonattal készült. Érdekesség viszont, hogy a visszapillantók a karosszéria színére vannak fújva. A gyártó szerint az új motorháztető ugyanazzal az ötrétegű szerkezettel rendelkezik, mint az összes többi T880-as esetében, így egy esetleges sérülés vagy baleset esetén gyorsan és hatékonyan javítható.

Mindent összevetve a Kenworth egyszerre fókuszált a teljesítmény megnövelésére, valamint a dizájn frissítésére. Végeredményben egy olyan teherautó született, amely után biztosan megfordulnának egy magyar bányában. Megjelenése, teljesítménye és agilitása is a legjobbak közé emeli Észak-Amerikában.