Attól függően, hogy hol dolgozik, naponta több tucat címet is kiszolgálhat egy futárszolgálati sofőr, a kiemelt időszakokban pedig aránytalanul megnő a kézbesítések száma. Ha egy ilyen napon akár csak néhány másodpercet le lehet csípni minden egyes kézbesítésből, a megspórolt idő összeadódva már érdemben csökkentheti a sofőr terhelését, és ezzel a hibázás, a károkozás kockázatát.

4 fotó

Ezért dolgozta ki a Ford Pro, a Ford haszonjármű-üzletága a Delivery Assist, azaz a kézbesítési asszisztens funkciót. Az automata váltós dízelmotoros Transit, illetve a villanymotoros E-Transit modellekhez (2025-ös modellév) kínált rendszer leállítja a motort, felhúzza az ablakokat, bezárja az ajtókat és aktiválja a vészvillogót – mindezt teljesen automatikusan.

Kritikus feladatokat vesz át sofőrjétől ez a furgon 5

Az út folytatását is leegyszerűsíti a kézbesítési asszisztens: az integrált kulcs nélküli rendszerrel gond nélkül nyitható az ajtó. Ezt követően elég a fékpedálra lépni: a motor újra beindul (a villanymotor készenlétbe áll), az ablakok pedig visszaállnak korábbi helyzetükbe.

Kritikus feladatokat vesz át sofőrjétől ez a furgon 6

Az ablakok, a vészvillogó és a központi zár automatikus vezérlését saját igényeikhez igazíthatják a sofőrök.

A technológia hamarosan az E-Transit Custom, illetve az automata váltós Transit Custom modelleken is megjelenik. A kiszállítások 2025 nyarán indulnak.