A Daimler Truck North America (DTNA), azaz a német gyártó észak-amerikai részlege bemutatta a Western Star legújabb országúti csőrösét, az 57X-et, ami az 500XE távolsági nyerges vontató utódjának tekinthető. Az újdonság a X-széria legújabb tagja, amely egészen eddig az építőipari igényeket kielégítő 47X és a 49X nehézkategóriás, felépítményezhető masszív teherautókat foglalta magában. Az 57X-et a távolsági árufuvarozást végző, zömében kis flottás üzemeltetők számára tervezték, akik kényelmes és komfortos környezetben szeretnék megtenni a fel- és a lerakodó hely közötti távolságot.
Az újdonság gigantikus méretű, krómozott hűtőmaszkjával, valamint a fejre fordított személyautó alakjára emlékeztető fényszórójával garantáltan magára vonja a tekinteteket. A gyártó arra is figyelt, hogy ne tűnjön tucat csőrösnek az 57X, éppen ezért egyedi azonosító jegyekkel is ellátta. Ezek közé tartozik a két nagy légbeömlővel rendelkező, színre fújt lökhárító, valamint a motorháztető orrán lévő jókora W-betű. A krómozott napellenzők és visszapillantók pedig tökéletes összhangban vannak a jármű orrán díszelgő extrém nagy hűtőmaszkkal. A LED-csomaggal még jobban feldobható a megjelenése, mivel ebben az esetben LED-es nappali menetfénnyel rendelkező fényszórókat, illetve LED-es irányjelzőt kap a modell.




Az újdonság nappali és hálófülkével egyaránt készülhet, igaz, a kettő közül inkább az országúti használtra szánt példány tűnhet grandiózusabbnak. Mindkét fülke esetén szabadon megválasztható a belmagasság, ha ugyanis valaki nem elégszik meg a sztenderd 152 centiméteres értékkel, akkor akár 183 centiméteres belmagassággal is kérheti az 57X-et. Ebben aztán már jól kinyújtóztathatja megfáradt tagjait a gépjárművezető.
A legnagyobb komfortot természetesen a hálókabinnal kiegészített változat adja, ebben már hálóágy, mikrohullámú sütő, hűtőszekrény, síkképcsöves tévé, illetve gardróbszekrény is van. A modell kétféle belső felszereltségi szinttel – X-Series Base vagy Premium – rendelhető. Utóbbi már olyan tetszetős megoldásokat foglal magába, mint például a bőrülés, az ülésszellőztetés, illetve LED-belső világítás. Érdekesség, hogy az 57X-ben az alsó sofőrágy felhajtásával egy kis asztalka, valamint két ülőalkalmatosság varázsolható elő, így gépjárművezetőnek könnyedén létrehozható egy kis munkaállomás ahol étkezhet, vagy dolgozhat.
A bőrülés a magasabb felszereltségi szintnél érhető el.
Multikormány és digitális műszerfal.
Az 57X műszerfala nekünk európaiaknak is ismerős lehet, hiszen bár a Daimler megtartotta az elődre jellemző struktúrát, de közben teljesen digitális munkakörnyezetet alakított ki a Mercedes-Benz Actros-ból ismerős kijelzőkkel. Kapcsoló persze így is maradt bőven, de jóval áttekinthetőbb és “megtanulhatóbb” lett a Western Star 57X műszerfala. A navigáció nem az alapfelszereltség része, de az infotainment rendszer kijelzőjén tükrözhetők az Android vagy iOS operációs rendszereket használó okostelefonok, így a sofőr a saját navigációját használhatja munka közben. Ha pedig mégiscsak szükség lenne gyári navira, akkor a TomTom által fejlesztett szoftvert lehet megrendelni a csőröshöz.
Az alsó ágy felhajtásával egy hasznos kis asztal bukkan elő.
Az új 57x hajtásáról kizárólag dízelmotorok gondoskodnak. A Western Star tehát őrzi a tradíciókat és az országúti kamionok terén nem kísérletezik alternatív hajtásláncokkal. A jármű a szívósságáról és nyomatékosságáról ismert Detroit Diesel motorcsaláddal készül, a megrendelők ötödik generációs DD13 és DD15, valamint DD16 típusú blokkal kérhetik az 57X-et. A teljesítmény tekintetében ez azt jelenti, hogy a Western Star új csőrösei 370-525, 425-505, illetve 500-600 lóerő közötti teljesítményszinteket képviselő erőforrásokkal lehet megrendelni. A motorblokkok Detroit DT12 Direct automata, illetve High-Speed AMT robotizált váltókkal társíthatók.
Mivel az 57X már egy 21. századi csőrös, ezért a fejlett vezetéstámogató rendszerek sem hiányozhatnak belőle. A modellt a Daimler ötödik generációs, kamera és radar alapú aktív vészfék asszisztensével szerelik, emellett olyan fejlesztések segítik a sofőrök munkáját, mint az adaptív tempomat, az aktív sávtartó asszisztens, valamint a holttérfigyelő rendszer. Észak-Amerika új csőröse, a Western Star 57x tehát egy modern és korszerű gép lett, ami a Daimler legújabb fejlesztésével büszkélkedhet, de közben fedélzetén az amerikai csőröskre jellemző kényelem és komfort sem szorult háttérbe.




