A Frontiers North Adventures régóta meghatározó szereplőnek számít a turizmusban Kanadában. A cég székhelye Manitoba tartomány északi részén, Churchill városban van. Ezt a települést a “világ jegesmedve-fővárosának” is szokták nevezni, mivel a környékén rengeteg fehér bundás maci él. A cég már hosszú évek óta szervez túrákat turisták számára, hogy bemutassák a tundra élővilágát, vagy, hogy elkápráztassák az érdeklődőket a sarki fények látványával. De a legtöbben leginkább azért jönnek ide, hogy testközelből és természetes élőhelyükön nézhessék meg a jegesmacikat. A túrákhoz 12 speciális járművet használnak, amelyek képesek közlekedni a hóban, vagy a fagyott, göröngyös talajon. 

Nemrég úgy döntöttek, hogy átalakítják az egyik “terepbuszukat”, éppen ezért felkérték a Red River College (RRC) intézetet, hogy vegye kezelésbe az egyik kéttengelyes Tundra Buggyjukat. Az átalakítás lényegében nem érintette a jármű megjelenését, mert a munkálatok során lényegében csak “lekapták” a karosszériát az alvázról, kiszerelték a dízel hajtáslánc komponenseit, és helyére villanymotort, átalakítókat és lítiumion-akkumulátorokat építettek be. A Tundra Buggy hajtásáról eredetileg egy International DT 466-ből származó 235 lóerős dízelmotor gondoskodott, így egy ezzel nagyjából azonos nyomatékot és teljesítményt kínáló egységet kellett találni.

 

 

 

 

Bár a hajtáslánc teljesítményével kapcsolatban egyelőre nem árultak el sok részletet, annyi bizonyos, hogy az akkumulátorokat egy használt elektromos buszból szedték ki. Az 1,7 méter magas és 1,1 méter széles gumiabroncsokon közlekedő jármű egy feltöltéssel összesen 12 órán keresztül tud üzemelni.

Mivel az akkumulátorokat a két tengely közé építették be, így a Tundra Buggy stabilitása is sokat javult, de egyébként sem szabad 45 km/óránál nagyobb tempóval közlekednie. Érdekesség, hogy a 40 személyes terepbuszt úgy tervezték meg, hogy a hátsó “teraszán” közvetlen közelről is lehessen fotózni a jegesmedvéket. Mindezt azonban óvatosan kell tenni, mert az állat felágaskodva akár 3,39 méter magas is lehet.

A Frontiers North Adventures idővel valamennyi Tundra Buggyját szeretné átalakítani. Számítások szerint így teljes flottával 3500 tonnányi szén-dioxid-kibocsátás lenne megspórolható mintegy 25 év alatt.