A fejlesztés a “Non-Hit Car and Truck” kutatási projektnek köszönhetően született meg, melyet a Volvo Cars és a Volvo Trucks közösen dolgozott ki. Az intelligens rendszer működés közben minden történést regisztrál, ami körülötte zajlik és javaslatot tesz közbeavatkozásokra. Ennek köszönhetően lehetővé válik a gyalogossal, kerékpárossal, vagy egyéb járművel történő ütközés elkerülése. Ha sofőr nem reagál a javasolt intézkedésre, a kormányzás vagy a fékrendszer önállóan aktiválódhat.

A fejlesztésben a fő egység egy adatplatform, mely összesíti a jármű minden oldalán elhelyezett kamerákból, radarokból és egyéb érzékelőiből érkező információkat. Ez lehetővé teszi, hogy a teherautó 360 fokos látószögű képet alkosson környezetéről 25 ezred-másodpercenként. A technológia minden bejövő adatot feldolgoz és a kockázatelemzés után különböző útvonal opciók generálódnak a jármű számára. Kombinálva a számos érzékelő rendszert a technológia azonosítja és megkülönbözteti a különböző úthasználókat, beleértve a gyalogosokat, kerékpárosokat, motorkerékpárosokat és egyéb járműveket. Egyidejűleg érzékeli távolságukat és mozgási irányukat.