A Magyar Autóbuszgyártó Kft. által gyártott Ikarus autóbuszok kísérleti projektben, úgynevezett PKD (partially knocked down kit) konstrukcióban készülnek. A PKD-megoldás lényege, hogy a gyártó csak a jármű karosszériáját gyártja le, a többi elemet pedig alkatrész formájában, dobozokban adja át a BKV-nak. A végső összeszerelést, valamint a fényezést és a belső tér kialakítását a fővárosi közlekedési vállalat szakemberei végzik. Ezzel a módszerrel az új buszok költséghatékonyabban készülnek komplett jármű vásárlásához képest, ezenkívül a jármű kialakítása a fővárosi utasigényekre szabható.

További előnye a megoldásnak, hogy a gyártásban részt vevő személyzet olyan tapasztalatokkal gazdagodik, mely a későbbi karbantartást is megkönnyíti. Emellett az új technológiák elsajátításával más típusoknál is alkalmazható tudásra tesz szert. A saját gyártású jármű iránt kialakul az elköteleződés, ez pedig stabil alapot teremt a gondos üzemeltetéshez.
A BKK és a BKV közötti közszolgáltatási szerződés beruházási programja alapján már elkészült első 3 alacsonypadlós szóló Ikarus Budán állt forgalomba. A kelenföldi üzemegységnél lévő új járművek eddig összesen több mint 4400 kilométert tettek meg, mintegy 326 órás hasznos üzemidő alatt és ebből csak 3 kisebb olyan meghibásodás fordult elő, amely menetkimaradást vagy az érintett jármű lecserélését eredményezte.
Az eddigi tapasztalatok tehát kedvezőek, melyet figyelembe véve született döntés a további 15 darab Ikarus beszerzéséről. Az első három jármű üzemeltetése kapcsán szerzett tapasztalatokat a gyártó már felhasználja a következő szériánál és a kisebb hiányosságokat javítja, orvosolja.
