„Mamma mia” – akkora meglepetéssel zárult a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzése, hogy maga Charles Leclerc sem hitte el, hogy a Hungaroringen szerezte meg a Ferrari első pole-pozícióját. Meglepődöttségét pedig, mint a fenti mondat is mutatja, kicsit sem palástolta a levezető körén.
A monacói azt használta ki, hogy az utolsó próbálkozásoknál az eddig favoritnak hitt McLaren egyik versenyzője sem tudott már érdemben javítani, így pályafutása 27. rajtelsőségét ünnepelheti. Ezzel együtt a különbség minimálisak voltak, amit jól mutat, hogy az első hat helyezett 126 másodpercen belül végzett.
A McLaren házi csatáját Oscar Piastri „nyerte”, ugyanis az ausztrál 26 ezredmásodperccel kapott ki, míg Lando Norris 41 ezredmásodperccel maradt el a pole-időtől.
Közvetlenül a kvalifikáció után a korábbi IndyCar-pilóta, James Hinchcliffe készítette az interjúkat az első három helyezettel.

Charles Leclerc pályafutása 27. pole-jának örülhet, viszont az idén még csak az elsőnek. (Fotó: Beata Zawrzel/NurPhoto/Getty Images)
„Ma semmit sem értek a Forma-1-ben” – folytatta az értetlenkedést Leclerc a váratlan pole-ja után. „Őszintén szólva végig rendkívül nehéz volt az időmérő edzés, és ezt most minden túlzás nélkül mondom. Nehéz volt bejutni a Q2-be és a Q3-ba is. A Q3-ban egy kicsit megváltoztak a körülmények, amivel minden sokkal trükkösebbé vált. Tudtam azonban, hogy csak egy tiszta kört kell összeraknom ahhoz, hogy egyáltalán megcélozzam a harmadik helyet.”
„A nap végén ehhez képest pole-pozícióról beszélünk. Erre határozottan nem számítottam rá” – tette hozzá a 27 éves pilóta. „Határozottan éreztem [hogy megváltozik a tapadás – a szerk.], ahogyan azt is, hogy alacsonyabb a leszorítóerő, így amikor a Q2-ben elkezdett esni az eső, csak remélni tudtam, hogy nem marad így. Nem maradt így, ezzel együtt megváltoztak a körülmények, ami mindent nagyon trükkössé tett. Ott vagyunk a pole-ban, és hogy őszinte legyek, nem jutok szóhoz. Valószínűleg ez az egyik legjobb pole-pozícióm, egyben a legváratlanabb is.”
„A rajt és az 1-es kanyar lesz a kulcs” – tért ki az esélyekre. „Nem tudom, hogyan fog ez összeállni, de az egyszer biztos, hogy mindent megteszek majd azért, hogy megtartsam az első helyet. Ha ez sikerül, az lényegesen megkönnyítheti az életünk a verseny hátralevő részére.”

A magyarországi időmérő edzés első három helyezettje. (Fotó: Bryn Lennon/Formula 1/Getty Images)
„Nem gondolom, hogy sokat változtatott volna a szél” – nyilatkozta Piastri. „Olyan szánalmas, hogy mindig a szélre fogjuk a dolgokat. A Q2-ről a Q3-ra 180 fokot fordult a helyzet, ami miatt sok kanyarban más volt az érzés. Nehéz volt ezt megítélni ilyen körülmények között, és talán nem is csináltuk a legjobban, azonban meglepett, hogy nem tudtunk gyorsabban menni.”
„A második hely is tisztességes helyezés, szóval meglátjuk, mire leszünk képesek holnap. Charles egész hétvégén gyors volt, és ma reggel még közelebb volt, mint arra számítottunk. Kicsit megváltoztak a dolgokat, de ő nagyon jó munkát végzett, és gratulálok neki. Nem gondoltam volna, hogy ezen a hétvégén második leszek egy Ferrari mögött. Szórakoztató versenynek nézünk elébe.”
„Abból kiindulva, milyen formában vagyunk, nyilván [csalódást keltő – a szerk.], ezzel együtt szerintem Charles remek munkát végzett az utolsó körében” – dicsérte a riválisát Norris. „Valószínűleg egy kicsit több kockázatot vállalt ilyen körülmények között. Sokat változott a szél is, és valóban, számottevően büntetett minket, de nem lehet okunk panaszra, mert Charles valóban jól csinálta.”
„Ez egy hosszú kör, sok kanyarral. Trükkös, viszont a Q2-ben megmutattuk, milyen gyorsak tudunk lenni, és hogy mekkora az előnyünk” – tette hozzá a brit, akitől ezután feltették a kérdést, hogy a győzelem lesz-e neki fontosabb a vasárnapi versenyen, vagy az, hogy Piastri előtt végezzen. „Mindkettő. Előre akarok törni, egyúttal nyerni is akarok. Ha ez sikerül, pontokat fogok rabolni. Izgalmas versenyre számítok, de arra is, hogy jobb lesz a tempónk, mint Charles-é.”

