Hetek óta arról szólnak a hírek, hogy az Alpine-nal térhet vissza a Forma-1-be az idei évre a kispadra szorult Valtteri Bottas. Azt maga Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is megerősítette, hogy az enstone-i alakulat már többször érdeklődött a jelenleg tartalékosként szolgáló exversenyzőjük iránt.

Az Alpine az idei szezonban egyszer már változtatott a felállásán azzal, hogy Jack Doohan helyére Franco Colapintót ültette, azonban az argentin helyzete sem mondható betonbiztosnak – akár még az idén elveszítheti az állását, és ez esetben érkezne a helyére a 2013 és 2024 között, a Williams, a Mercedes, valamint az Alfa Romeo/Sauber színeiben összesen 246 futamon indult finn, aki a tapasztalata mellett 10 futamgyőzelmet és 67 dobogós helyezést tud felmutatni.

A csapat egyetlen állandó – és mondhatni, hogy első számú – versenyzőjeként, továbbá a 2021-es Magyar Nagydíjon aratott sikere révén utolsó futamgyőzteseként azonban Pierre Gasly nem igazán lelkesedik azért, hogy ismét új csapattársat kaphat, sőt, nyíltan kimondta, hogy szerinte nem pilótafronton keresendő a probléma.

F1: Beleállt a csapatába a futamgyőztes pilóta 2

Az utóbbi hetekben egyre többször kerül szóba Valtteri Bottas és az Alpine lehetséges házassága. (Fotó: Joe Portlock/Getty Images)

„Úgy gondolom, nem ez a helyzet” – kommentálta a Bottasszal kapcsolatos híreszteléseket Gasly. „Ez csak zaj. Az autóval minden hétvégén megmutatom, mire vagyunk képesek. Különösen szombatonként végzünk nagyon jó munkát, időnként olyan pozíciókban végezve, amik amúgy nincsenek is benne a pakliban.”

„Bonyolult a helyzet, mert nagyon szoros a középmezőny, mi pedig egyértelműen annak a végén vagyunk” – idézte a 29 éves franciát az F1.com. „Mindig lesz zaj körülöttünk, főleg az év első felében történtekre való tekintettel, de úgy gondolom, hogy elsősorban az előttünk álló feladatokra kellene koncentrálnunk. Hosszú lesz a szezon, ráadásul nincsenek fejlesztéseink, és az autó sincs a legjobb helyzetben.”

F1: Beleállt a csapatába a futamgyőztes pilóta 3

Pierre Gasly szerint az autóra kell koncentrálni. (Fotó: Jayce Illman/Getty Images)

Gasly arra is rámutatott, hogy az idei évben elég 8-9 tizedmásodperccel lassabbnak lenniük az élmenőknél ahhoz, hogy az utolsó sorban találják magukat. „Nem a miénk a legerősebb autó, és nem is a miénk a legerősebb motor. A kettő együtt nem hoz minket túl jó helyzetbe” – jegyezte meg.

„Sok jó dolgot látok a csapatban, próbáljuk a maximumot kihozni magunkból. Tudjuk, hogy a hangsúly 2026-on van, ami néhány kompromisszummal jár az idei évre nézve, amikkel nehéz megbékélni, de remélhetőleg jövőre látjuk majd az eredményét” – tekintett előre bizakodva a szabályváltozásokra.

Jól mutatja az Alpine faramuci helyzetét, hogy a bajnokság állása – illetve a szezon első fele – alapján a sereghajtónak számít 2025-ben, azonban ezzel együtt 19 pont szerepel az enstone-iak neve mellett, ami az utolsó helyen álló csapat esetében már most rekordnak számít.