Katasztrofális véget ért a Mercedes szempontjából a kaotikusra sikeredett Forma-1-es Brit Nagydíj. Mindössze egy ponttal távozott Silverstone-ból a csapat, azt is George Russell mentette meg a 10. helyével, míg az újonc Andrea Kimi Antonelli célba sem ért, miután a gyér látási viszonyok mellett a Racing Bulls-os Isack Hadjar megtorpedózta őt hátulról.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint már a rajt előtt kisiklott a futamuk azzal, hogy Russellt a felvezető kör végén behívták a bokszba száraz pályára alkalmas gumikért, ugyanis ez rossz döntések lavináját indította el.
„A versenyző is része a csapatnak. Mindenki benne volt ebben” – felelte az osztrák szakember a Motorsport.com-nak, amikor arról kérdezték, ki volt a felelős a döntésért. „Az első döntés, illetve az első autón belüli döntés rettenetesen rossz volt.”
„Innentől csak romlott a helyzetünk, ugyanis ez idézte elő Kimi kiállását is. Látva, hogy hol volt Kimi, egy megosztott stratégián kellett volna hagynunk ott, és ez esetben ott lettünk volna, ahol Nico [Hülkenberg] volt, mert éppen előtte autózott” – utalt a Sauber-pilóta első dobogós eredményére.

Felejthetően alakult a Mercedesnek a Brit Nagydíj. (Fotó: Mark Thompson/Getty Images)
„Ezzel nem Nico versenyét akarom lekicsinyelni, holott az távolról is jól nézett ki. Rossz gumi volt az autón, mert azt hittük, nem fogjuk bírni a közepeseken, mert pénteken annyira rossz volt. Ez egy újabb rossz döntés volt, és utána a második bokszkiállás valószínűleg ennél is rosszabb döntés volt. Ezzel a guillotine leesett” – foglalta össze a Mercedes vesszőfutását, hozzátéve, hogy a hosszas megbeszélésén „mindenki elismerte, hogy az első döntés tényleg katasztrofális volt”.
Russell azonban megvédte az első, még a rajt előtt megejtette kerékcseréjét, mert a korai biztonsági autós fázis könnyen keresztülhúzhatta volna a taktikát. „Az, hogy az elején kiálltunk bokszba, nem lett volna ostobaság, mert utána 25 percig száraz volt a pálya” – érvelt a döntés mellett. „Amivel nem kalkuláltunk, hogy 15 percig virtuális biztonsági autó lesz érvényben. Amint az véget ért, öt másodperc előnyünk volt azokkal szemben, akik az átmeneti esőgumikon voltak. Talán az élbolyba is visszakerültünk volna, ha végigcsinálhattuk volna azt az etapot, de csak ömlött az eső, és minden ellenünk fordult.”

Russell szavaiból arra lehet következtetni, hogy egy negyedik hellyel sem lett volna boldogabb. (Fotó: Kym Illman/Getty Images)
„Ha a mi helyzetünkben biztosra mentünk volna, biztonságos eredménnyel zártunk volna. Az valószínűleg a negyedik helyet jelentette volna. Most mondjam azt itt állva, hogy bárcsak negyedik lettem volna? Merészek és bátrak akartunk lenni, ezért merész döntéseket hoztunk” – magyarázta a brit.

