Egy évtizeddel ezelőtt a Mercedes és a Red Bull is kinézte az ígéretes versenyzőpalántát, Max Verstappent, de mivel csak az utóbbi tudott Forma-1-es ülést ajánlani a hollandnak, hozzájuk került, majd futott be hihetetlenül sikeres karriert.

Bár a négyszeres világbajnoknak 2028-ig szóló szerződése van a Red Bull-lal, már tavaly, a csapatfőnök Christian Horner botrányának hatására felmerült, hogy Toto Wolff átcsábítaná Verstappent, akkor nem lett belőle semmi, a Mercedes-főnök is „lezárta az affért”, ám az elmúlt héten újra komoly téma lett a holland átigazolása.

Ausztriában George Russell dobta be, hogy a Mercedes tárgyal Verstappennel, amit aztán Wolff sem cáfolt, és bár Horner, valamint Helmut Marko is az élő szerződésre hivatkozva hessegette el a dolgot, egyre komolyabbá válik a sztori.

Olyannyira, hogy az olasz Sky Sports immár arról ír, hogy Verstappen „igent mondott” a Mercedesnek 2026-ra. Állítólag egyelőre csak informális megegyezésről van szó, a dologra még a német autógyártó igazgatótanácsának is rá kell bólintania – gyaníthatóan csillagászati összegű fizetésről lenne szó –, de az biztos, hogy nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja.

Logikus lenne egyébként, ha Verstappen a Red Bull hanyatlása ellenére is kivárná, mire jut a csapat a 2026-os nagy szabályváltozások után, ugyanakkor ő minden bizonnyal többet tud a jövő évi fejlesztésekről, mint a nagyközönség, emellett jó ideje tartja magát a vélekedés, hogy a jövő év favoritja a Mercedes.

Ha Verstappen átszerződik, minden bizonnyal George Russell ülését foglalja majd el, mert Wolff saját protezsáltját, „új Verstappenjét”, Kimi Antonellit nem engedné el. Az angol versenyző ezt követően simán átülhet a Red Bullba, bár nemrégiben az is felröppent, hogy az Aston Martin is érdeklődik iránta.