Ahogy a Vezessen is megírtuk, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a mai napon közzétette a különböző Forma-1-es incidensek megítéléséhez, az esetlegesen értük járó szankciók meghatározásához alapot nyújtó dokumentumait.

Ezek alapján úgy tűnik, hogy Max Verstappen a Spanyol Nagydíjon történt ütközésével rögtön eltiltásig juthatott volna. Ahogy közismert, a futam hajrájában, a biztonsági autós szakaszt követő újraindításnál a Red Bull – alkalmatlan gumikon vezető – hollandját a célegyenesben összeéréssel előzte meg a ferraris Charles Leclerc, majd az első kanyarban a mercedeses George Russell terelte ki a pályáról. Miután a második incidens kapcsán a csapat azt javasolta neki, hogy engedje maga elé az angolt, Verstappen az 5-ös kanyarban előbb félreállt, majd újra gyorsítva nekihajtott a rivális autójának.

Az ütközésért akkor 10 másodperces időbüntetést, illetve 3 büntetőpontot adtak a négyszeres bajnoknak, aki 11 egységig jutott, egyetlen pontra a következő futamra automatikus eltiltást jelentő 12-től.

A vezetési és büntetési irányelvek alapján ugyanakkor világos, hogy akár rögtön össze is jöhetett volna a „végzetes tucat”, ugyanis szándékos ütközés esetén a versenyfelügyelők akár 30 másodpercet és 4 büntetőpontot is adhattak volna Verstappennek.

Tegyük hozzá, hogy ez csak utólagos spekuláció, épp a vezetési irányelvekből látható, hogy a felügyelőknek számos szempontot kell mérlegelniük, így az esetet így is, úgy is meg lehet ítélni.

Verstappen persze még mindig nincs könnyű helyzetben, a hétvégi Osztrák Nagydíjra még 11 büntetőponttal érkezik, bármilyen komolyabb kihágás eltiltást hozhat – 2 pontja június 30-án, azaz jövő hétfőn évül el, további 2 pedig csak majd október 27-én.