A Forma-1-es Emilia-romagnai Nagydíj tökéletes taktikáját a fél mezőny nem találta el, a további hibázásra (és a javításra) azonban két esemény is lehetőséget adott. Először Esteban Ocon alatt állt meg a Haas, majd Andrea Kimi Antonelli Mercedese mondott csütörtököt. Mindkét versenyző – legfeljebb száz méter különbséggel – ugyanott húzódott le, ám míg először elég volt a virtuális biztonsági autós lassítás, másodszor az igazi biztonsági autó kellett.

Már a futam közben felmerült, mégis miért az eltérés? A minimális távolságkülönbség önmagában nem feltétlenül indokolta volna a safety cart a VSC-vel szemben, de a biztonság mindig elsődleges szempont. A fő indok azonban mégsem ez volt az esetek eltérő kezelése között.

A német Motorsport-Total és a The Race egybenhangzóan arról számoltak be, hogy egyfajta gondatlanság vezetett ahhoz, hogy Antonelli Mercedesét csak a biztonsági autó alatt szállították el. A “problémát” az Ocon-féle Haas okozta, amelyet a lejtős szakaszon gyorsan a megnyitás mögé, fedezékbe toltak.

Csakhogy az autó ott maradt, és nem vitték el onnan.

Antonelli autóját oda már nem tolhatták, mivel foglalt volt a hely, így nem maradt más választás, csak az emelkedőn lévő következő megnyitási pont. A Mercedes műszaki hibája miatt ráadásul a dombra feltolni is nehezebb volt a kocsit, így végül a versenyirányítás úgy döntött, beveti a biztonságosabb safety cart, és így egy beavatkozó jármű segíthet Antonelli versenygépének elvitelében.