Ugyan a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már 2023 végén rábólintott az akkor még Andrettinek nevezett amerikai F1-es projektre, a Forma-1 vezetése csak idén márciusban adott zöld utat az immár Cadillac néven futó kezdeményezésnek.
Az F1 korábbi kifogásai közé tartozott a valódi gyári háttér hiánya, valamint a bizonytalan motorhelyzet – ezeket orvosolták azzal, hogy az alapító Michael Andretti a háttérbe húzódott, a General Motors pedig a Cadillac márkán keresztül teljes mellszélességgel beállt a projekt mögé.
Bár a jövőre 11. csapatként belépő Cadillac az első néhány szezonjában a Ferrari erőforrásaival versenyez majd, megindult a saját motorfejlesztés is, a céldátum 2029.
Ennek fényében meglepő, pozitív hír, hogy a négy év múlva bevetendő erőforrás első prototípusát már most beröffentették, közölte a GM elnöke, Mark Reuss.
„Ami az erőforrást illeti, a fejlesztés nagyon jól halad. Sőt, az első motorindítás már a múlt héten megtörtént” – jelentette ki nemrég.
A Cadillac versenyzői felállása egyelőre nyitott kérdés, de az egyik ülésre a Red Bulltól tavaly év végén elküldött Sergio Perez a favorit, a hatszoros futamgyőztes mexikói mellett képben van még a szintén versenyzői állás nélkül maradt Valtteri Bottas, a ferraris kötődésű Csou Kuan-jü, a jelenleg az Alpine WEC-programjában vezető Mick Schumacher, a Mercedes dán ifjonca, Frederik Vesti, illetve az IndyCarban az Andrettit képviselő hazai sztár, Colton Herta is.
„Dolgozunk az autókon. Jó ideje folyik már a szélcsatornás munka, a kasztni is megvan, emellett folyamatosan érkeznek az újabb munkatársak” – ezt már a Cadillac egyik szóvivője mondta a 2026-os felkészülést illetően.


