2026-tól jelentősen átalakul a Forma-1 az új szabályrendszerrel. Az előírások komoly fejfájásokat okoznak az alakulatoknak, elég csak az üzemanyagra gondolni, mely tízszeresére drágulhat.
A jövő évi autók egyik legjobban hangzó változása talán az, hogy könnyebbek lesznek elődeiknél. Míg idén 800 kg a minimumtömeg, 2026-ban pedig 770,4 kilót nyom majd egy versenykész autó, üzemanyag nélkül. Legalábbis papíron.
Ezt a célt ugyanis jelen állás szerint nem sokan fogják elérni a The Race beszámolója szerint. “Jelen pillanatban elég rosszul állunk, kihívást jelent ez” – fogalmazott a Haas csapatfőnöke, Komacu Ajao. Red Bull-os kollégája, Christian Horner ezzel teljesen egyetértett. “A motorok jelentősen nehezebbek, miközben az autónak könnyebbnek kell lennie. Komoly kihívás lesz ezt elérni” – mondta, hozzátéve, hogy szerinte a minimumtömeges előírás csupán egy légből kapott szám.
“Rengeteg pénzbe kerül a sülycsökkentés. Lesznek olyanok, akik rámennek erre, mert a tömeg ingyen köridőjavulás. Minden tíz kiló 0,35 másodperc” – árulta el Horner.
A mercedeses Toto Wolff szerint az istállók kompromisszumot köthetnek: aerodinamikailag legyenek-e jobbak, vagy legyenek szimplán könnyebbek? “Azért tesszük ezt, hogy gyorsabbak legyenek az autók. Fontos volt ez? Szerintem az volt. Valahol ezt el kell kezdenünk. Az első lépés nehéz, de mindenkinél ugyanez a helyzet” – fogalmazott a csapatfőnök.

