Csütörtökön Bahreinben folytatódott a Forma-1-es mezőny 2025-ös közös téli felkészülése, a három napból a másodikat tudták le az új autókkal.

A délelőtt meglepetést hozott – már akinek –, ugyanis a szahíri pályán eleredt az eső. A tesztek előtt – a korábbi előrejelzésekre támaszkodva – két csapat, a Haas és az Aston Martin esőgumikat is igényelt a Pirellitől, és miután a szesön közepe táján szemerkélni kezdett, az amerikai alakulat ki is használta az előrelátást, Esteban Ocon az átmeneti (intermediate) gumikon is kipróbálhatta a VF-25-öst.

A nap első felében egyébként Lewis Hamilton lett a leggyorsabb a Ferrarival a C3-as keverékű gumikon megfutott körével, míg a Red Bullnál műszaki gondok akadtak, Liam Lawson a garázsban vesztegelt, mert víznyomásproblémát kellett javítani az RB21-esen. Fernando Alonso is műszaki probléma miatt maradt le a vizes pályás futásról.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Nem sokon múlott, hogy rendes balesetről is beszélhessünk: a sauberes Nico Hülkenberg és a mclarenes Oscar Piastri a 8-as kanyarban került kényelmetlenül közel a másikhoz, de mindketten megúszták az összeérést.

Az ebédszünet után a williamses Carlos Sainz nyitott az addigi legjobb idővel, majd kicsit később még tovább javított.

A Ferrarit délutánra átvevő Charles Leclerc a szemetelő esőben megpörgette az SF-25-öst az utolsó kanyarban, de folytatni tudta a munkát.

Az utolsó, esti, villanyfényes órákra a többség hosszabb etapokra tért át, az időket illetően már nem jött érdemi változás.

A gyakorlás – mondhatni hagyományosan – rajtszimulációkkal zárult.

A legnagyobb távot egyénileg a williamses Carlos Sainz és a Red Bull-alakulatok pilótái, Cunoda Juki és Liam Lawson tették meg (126, 94 és 91 kör – a spanyoltól ez több mint két versenytáv!), csapatszinten a Mercedes volt a legproduktívabb 157 körrel.

Sivatagi eső és ütközés a Forma-1-es teszten 55

Kép: Formula1.com