Az időmérőn még versenyképesnek tűnt a Ferrari Miamiban, bár Charles Leclerc-nél már szombaton becsúszott egy (újabb) hiba. A versenyen aztán teljesen elveszett volt a csapat, Sainz az ötödik, Leclerc a hetedik helyen ért célba, hogy a leintés után együtt beszéljék meg, mennyire pocsék volt az autó.
“Az első etapban még tapadtam Fernandóra, azt hittem, versenyezhetünk vele. Aztán a második etap elején nagyon erőltettük az elévágást, ezzel tönkretettük a gumikat” – mondta Sainz. “A legnagyobb baj, hogy az autó teljesen kiszámíthatatlanul viselkedik.”
“Néha jónak tűnik, például egy körön, de ha a versenyen megpróbálkozunk egy elévágással, minden megváltozik. A gumik túlmelegednek, így nem marad nagy mozgásterünk stratégiailag. Nagyon nehéz most nekünk, próbáljuk megérteni a helyzetet.”
Leclerc csak egyetérteni tudott csapattársával. “Az autó működési tartománya annyira szűk, hogy ha csak kicsit is kicsúszunk belőle, az egész egyensúly borul” – fejtegette Leclerc, akinek versenyéről sokat elmond, hogy egy Haasszal is meggyűlt a baja.
“Egyik kanyarról a másikra is változhat az autó viselkedése, a nagy alulkormányozottság hirtelen átfordulhat nagy túlkormányozottságba. Így elég nehéz bízni az autóban.” Leclerc az egész futamon szenvedett az autója pattogásával is, ennek okait még szintén ki kell nyomoznia a Ferrarinak.