Miután a koronavírus-járvány elkaszálta a Formula-E versenynaptárát is, az elektromos sorozatban sajátos módon, egy hatfutamos szuperdöntőt hirdetett ki, ennek érdekében három különböző nyomvonalat is kijelölt a berlini pályán. Antonio Félix da Costa érkezett meg bajnoki éllovasként a helyszínre, de előnyét öles léptekkel növelte, az első két futamot ugyanis megnyerte, ezzel ő volt az első a bajnokság 2014 szeptembere óta íródó történetében, aki egymás után három ePrix-t tudott nyerni, hiszen a járvány okozta kényszerleállás előtti utolsó, marrákesi fordulót is ő húzta be.

A harmadik versenyen is értékes pontokat gyűjtött negyedik helyével, így esélye nyílt arra, hogy a vasárnapi versenyen bebiztosítsa a bajnoki címet – ehhez a 68 (!) pontos előnyéből 60-at kellett megőriznie. Első sorból indulhatott a két DS Techeetah az előző két évben győzedelmeskedő Jean-Éric Vergne-nyel, valamint Da Costával, és bár a francia csapatutasítás hatására maga elé engedte a portugált, később visszaelőzte, mindezt úgy, hogy közben a két nissanos, Sébastien Buemi és Oliver Rowland végig a nyomukban volt. Da Costának azonban a második is elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy felérjen a csúcsra a Formula-E-ben.

„Nem jutok szóhoz” – nyilatkozta könnyeivel küszködve Da Costa a leintés után. „Folyamatosan eszembe jutottak a rossz idők, mivel már számos alkalommal közel voltam ahhoz pályafutásom során, hogy feladjam. A körülöttem levőknek köszönhetően azonban soha nem tettem. Ez a csapat tudta, mire vagyok képes, akkor is, amikor sehol sem voltam, és ők visszahoztak. Óriási köszönet illeti csapattársamat, Jean-Éric Vergne-t is. Kemény versenyző, de sokat segített nekem, neki köszönhetően tudtam gyorsan beilleszkedni a csapatba.”

„Volt tervünk a mai napra, és tökéletesen teljesítettük. JEV-vel folyamatosan segítettük egymást, miközben keményen nyomtuk. Nagyon intenzív versenyünk volt a végéig. JEV-et és néhány alkalommal magamat is le kellett győznöm. Színtiszta csapatmunka volt” – tette hozzá.

Fennállásának második versenyén csatlakozott a sorozathoz, és bár megjárta a csapat jogelődjét, a Team Agurit, valamint az időközben gyári BMW-vé formálódó Andretti-csapatot is, egészen mostanáig nem kapott győzelemre esélyes autót. Formulaautós karrierje elején olyan rangos nevelősorozatokban bizonyított, mint a GP3 vagy a Formula Renault 3,5 Series, tehetségére pedig a Red Bull is felfigyelt, így 2012-ben már az energiaitalosok utánpótlás-csapatához tartozott. Bár úgy tűnt, hogy 2014-ben már a Forma-1-ben bizonyíthat, a Toro Rosso-ülést végül az éppen 100. nagydíjat teljesítő Danyiil Kvjat kapta meg.

Ennek ellenére még maradt a Red Bullnál tartalékversenyzőként, további lépcsőfokok hiányában pedig a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) és a Formula-E-ben kezdett el versenyezni párhuzamosan (2017-től viszont főként már csak az elektromos sorozatra koncentrált). Kis idő után végleg letett az F1-es debütálásról Da Costa, 2015 végén szakított a Red Bull-lal. „Nem fogok sírni a szakítás miatt, sőt rendkívül örülök annak, hogy egyáltalán részem lehetett ebben az együttműködésben” – írta akkor az Instagram-oldalán Da Costa. „Négy izgalmas évet töltöttem együtt ezzel a Forma-1-es világbajnok csapattal, de most ideje lezárnom pályafutásom ezen szakaszát. Valamennyi világbajnok konstrukciót vezethettem, és ez az, amit sosem csinálhattam volna Dr. Helmut Marko [Red Bull-tanácsadó – szerk.] támogatása nélkül.”

A folytatásban már csak az ezüstéremért folyhat a küzdelem, a DS Techeetah ugyanis az egyéni mellett a konstruktőri bajnokságot is bebiztosította. Da Costát Vergne követi a versenyzők pontversenyében, ennek ellenére kemény csata várható a második helyért, hiszen lőtávolságon belül van hozzá képest Maximilian Günther (Andretti-BMW), Lucas di Grassi (Audi), Sébastien Buemi (Nissan e.dams), valamint Mitch Evans (Jaguar). 12-én és 13-án még további két versenyt rendeznek a berlini Tempelhof repülőtéren, míg a hetedik szezon 2021 januárjában rajtol el – ez történelmi pillanat lesz a Formula-E történetében, hiszen ekkortól már világbajnokságnak minősül a sorozat!

A negyedik berlini ePrix végeredménye:

Kép(ek) forrása: Getty Images