A Forma-1-ben a jövő évben látunk majd utoljára 13 colos felniket, 2021-ben az utcai autókon egyre elterjedtebb 18-as méret váltja majd őket.
Az autógyártóknak és a gumiszállító Pirellinek mind műszaki, mind marketingszempontból hasznos lesz az utcai autós relevancia, de mit gondolnak a versenyzők?
“Gazdasági döntések hoznak egyenlőtlenségeket” – mondta az F1-es pilóták szakszervezetének (GPDA) elnöke, Alexander Wurz a német Motorsport-Magazinnak.
“Például a 18-as felnik. A versenyzők nem örülnek, mert 25-27 kiló pluszt hoznak pusztán gazdasági előnyök kedvéért. A versenyzőknek semmi pluszt nem adnak majd. Lehet, hogy aerodinamikai szempontból egyszerűbb lesz velük dolgozni, de ez az érvelés nem áll meg, mert sokkal nehezebbek lesznek. Csak marketingszempontból jelentenek előnyt.”
A new era of @F1 begins. @sirotkin_sergey @RenaultF1Team begin the very first lap of #F1testing @PaulRicardTrack with 18-inch #Fit4F1 #Pirelli #PZero #F1 tyres 🇫🇷 pic.twitter.com/3JWh6Aq0wZ
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 12, 2019
“Korábban Mr. Glóriának csúfoltak, amikor sok újságíró és néző azt jósolta, hogy a glória érkezésével annyi lesz a Forma-1-nek. De láttuk, hogy megvédett már pár versenyzőt, a nézettségre pedig nem volt hatása. Hozzászoktunk. De nem az adja majd el az F1-et, hogy 13-as vagy 18-as kerekek vannak-e, ha az autók szépek és izgalmasak a versenyek” – háborgott az osztrák.
A Pirelli néhány héttel ezelőtt a franciaországi Paul Ricard pályán tesztelt első ízben idei autón a 18-as kerekekkel, nyitóképünk akkor készült.
