A Forma-1-ben a jövő évben látunk majd utoljára 13 colos felniket, 2021-ben az utcai autókon egyre elterjedtebb 18-as méret váltja majd őket.

Az autógyártóknak és a gumiszállító Pirellinek mind műszaki, mind marketingszempontból hasznos lesz az utcai autós relevancia, de mit gondolnak a versenyzők?

“Gazdasági döntések hoznak egyenlőtlenségeket” – mondta az F1-es pilóták szakszervezetének (GPDA) elnöke, Alexander Wurz a német Motorsport-Magazinnak.

“Például a 18-as felnik. A versenyzők nem örülnek, mert 25-27 kiló pluszt hoznak pusztán gazdasági előnyök kedvéért. A versenyzőknek semmi pluszt nem adnak majd. Lehet, hogy aerodinamikai szempontból egyszerűbb lesz velük dolgozni, de ez az érvelés nem áll meg, mert sokkal nehezebbek lesznek. Csak marketingszempontból jelentenek előnyt.”

“Korábban Mr. Glóriának csúfoltak, amikor sok újságíró és néző azt jósolta, hogy a glória érkezésével annyi lesz a Forma-1-nek. De láttuk, hogy megvédett már pár versenyzőt, a nézettségre pedig nem volt hatása. Hozzászoktunk. De nem az adja majd el az F1-et, hogy 13-as vagy 18-as kerekek vannak-e, ha az autók szépek és izgalmasak a versenyek” – háborgott az osztrák.

A Pirelli néhány héttel ezelőtt a franciaországi Paul Ricard pályán tesztelt első ízben idei autón a 18-as kerekekkel, nyitóképünk akkor készült.

Forrás: Fotó: Pirelli
Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1 Sport