A spanyolországi Barcelonában ma lezajlott a 2019-es téli Forma-1-es tesztelés második napja is, amelyen újra csak a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak.

A Kimi Räikkönen helyére került ifjonc, Charles Leclerc csapattársa, Sebastian Vettel hétfői legjobbjánál egy tizeddel lassabb körrel zárt az élen, a monacói 1:18,247-et ment még délelőtt a tavalyi lágyaknak megfelelő C3-as Pirelli-gumikon. Leclerc 157 kört ment összesen.

Ahogy hétfőn, kedden is a McLaren-Renault zárt a második idővel a nap végén, az újonc Lando Norris három tizeddel volt csak lassabb a Ferrarinál. Eddig nem rossz ez a wokingi csapattól.

Ugyancsak előkelő helyen jegyezték a Haast Kevn Magnussennel, de az 59 kör azért nem az igazi, persze ebben az is benne volt, hogy délután beülhetett az autóba a tesztpilótájuk, 1972 és ’74 világbajnoka, Emerson Fittipaldi unokája, Pietro is. A brazil srác csak 13 kört tett meg a fekete-arany járgánnyal.

A Toro Rossó-s Alxeander Albonnak pocsékul indult az F1-es pályafutás, hiszen Kimi Räikkönenhez hasonlóan alig pár perccel a nap kezdete után a kavicságyba tette az autót, ám a csapat később jelezte, hogy nem a pilóta hibázott, a kormány beállításával mentek rossz irányba. A thai-angol ifjonc a reggeli incidens után szépen dolgozott, 132 körön keresztül gyűjtötte az adatokat és persze a tapasztalatokat.

Szintén első teljes F1-es szezonjának fut neki az Alfa Romeó-s Antonio Giovinazzi, aki 101 kört tett meg első napján.

Míg a Ferrari- és a Toro Rosso- újonc napja ragyogóan sikerült, a Red Bull új versenyzője, Pierre Gasly nem lehetett elégedett: a Toro Rossótól előléptetett francia ugyanis délután, ha nem is súlyosan, de megtörte az autót, miután a 12-es kanyarban kicsúszott és farral a gumifalban állt meg.

“A 10-es kanyarból kifelé gázt adtam, ötösbe váltottam és egyszerűen kitört az autó – bosszantó, hogy egy órát eldobtam a tesztelésből. A határokat próbálgattam az autóval, gázt adtam, elindult a fara, ennyi. Engem is meglepetésként ért, de ilyenkor már nem sokat lehet tenni” – magyarázta Gasly.

A Mercedesnél és a Renault-nál kedden is két-két versenyzővel dolgoztak, a címvédő csapat egyelőre kimondottan csak a hosszabb és/vagy jól megtankolt etapokra koncentrál, a végső tempót rejtegetik, bár a hosszú etapos idők így is azt sejtetik, hogy gyors lehet az ezüst autó.

Daniel Ricciardo számára ijesztő pillanatokat hozott a nap: az ausztrál versenyző autójáról a célegyenesben leszakadt a hátsó szárny felső vezérsíkja, az autó tulajdonképpen nyitott DRS-sel rongyolt be az első kanyarba, azonban a Renault-nak szerencséje volt, a kavicságy eléggé lelassította az R.S.19-est, így a gumifal előtt állt meg, nem tört a kasztni.

Forrás: Fotó: Europress