A Belga Nagydíj után Lewis Hamilton erősen célozgatott arra, hogy a Ferrari különböző trükköket alkalmazhat az autóján, de elképzelhető, hogy a Mercedesnek is megvannak a maga kis okos megoldásai.
A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene utalt rá, hogy a csapatnak is feltűnt például a Mercedes feltűnően rugalmas hátsó szárnya.
Hey @tgruener any news about Mercedes flexing rear wing. Sky Italy has broadcasted about it and doubted its legality. What are your (AMuS) thoughts about it? It moved quite a lot compared to the other teams 🤔 pic.twitter.com/sCk8l5Ji53
— tami. (@Vetteleclerc) 26 August 2018
“Ez az FIA dolga, nem a miénk” – válaszolta Arrivabene arra a kérdésre, hogy tovább erőlteti-e Ferrari az ügyet. “Már most is eléggé leköt minket, hogy megválaszoljuk az összes kérdést [az FIA-nek], amit minden versenyen feltesznek nekünk.”
“De igen, észrevettük a dolgot. Majd meglátjuk, hogy az FIA is észreveszi-e.”
A verseny közvetítésében a Sky Italia elemezte a Mercedes hátsó szárnyának mozgékonyságát, amely a többiekhez viszonyítva sokkal jobban mozgott. Egyelőre nincs hír arról, hogy az FIA indít-e vizsgálatot.
A Mercedes közben elemezte a belgiumi kudarc okait, és a csapat arra jutott, hogy nem csak motorfronton kerülhetett hátrányba. “A versenyt visszanézve több gyenge pontot is látok” – mondta Toto Wolff csapatfőnök.
“Erős csapat vagyunk, de egyértelmű, hogy vannak hiányosságaink, és nem teljesítünk úgy, ahogy szeretnénk. A motorerő mellett ott vannak a lassú kanyarok és a tapadás is, ezek a legfőbb gyengeségeink jelenleg.”
“Emellett a Ferrarikhoz, Red Bullokhoz és Force Indiákhoz képest a mi autónk főzi meg leginkább a gumikat.”