Napos, meleg időben (26 Celsius-fokos levegő- és 43 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel a Forma-1-esek a 2018-as – és jó ideig utolsó – Német Nagydíj rajtjához Hockenheimben.
A pole-ból a hazai hős, a bajnoki éllovas Sebastian Vettel indulhatott, mellőle a mercedeses Valtteri Bottas, a második sorból Kimi Räikkönen és a Red Bull-os Max Verstappen, a harmadik sort a Haas-Ferrari bérelte ki Kevin Magnussennel és Romain Grosjeannal, a negyedikbe Renault párosa, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz, az ötödikbe a sauberes Charles Leclerc és a Force Indiá-s Sergio Perez állhatott.

A címvédő Lewis Hamilton a szombaton, a Q1-ben adódott hidraulikai problémája miatt csak a 14. rajtkockába állt, míg a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo a 19. rajthelyről várta a lámpák kialvását, miután számos erőforrás-részelemet cseréltek nála a hétvégére. Az ausztrál csak azért nem volt az utolsó, mert vasárnapra a Toro Rossó-s Pierre Gasly autójában a teljes Honda-erőforrást újra cserélték, így ő papíron még nagyobb hátrasorolást kapott.
A Williams Hockenheimben 700. Forma-1-es nagydíját kezdte meg, halvány pontszerzési eséllyel, hiszen Szergej Szirotkin a 12. helyről rajtolt, Lance Stroll viszont csak a 17. rajtkockába állhatott fel.
The 2018 #GermanGP marks @WilliamsRacing's 7⃣0⃣0⃣th race entry 🎉
Congratulations to all! It's been quite the story so far…
133 fastest laps
128 pole positions
114 race wins
9 constructors' championships
7 drivers' championships#F1 pic.twitter.com/lxBzwZ5RsJ— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
A Pirelli egykiállásos versenyt valószínűsített, 20-25 körös első, ultralágyas etappal, amely után a közepes keveréken tűnt legérdemesebbnek eljutni a 67. körig. A gumiszállító az ultralágy/lágy és a lágy/közepes kombinációt is lassabbnak becsülte.
A top10-ből mindenki az ultralágyakon rajtolt, hátrébb viszont kizárólag Esteban Ocon (15.) választotta azt, Ricciardo a közepest vettel fel, a többiek pedig mind a lágy keverékkel kezdték a versenyt.
