A Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media 2021-re új alapokra helyezné a sportágat mind műszaki, mind pénzügyi szempontból, ám az egyszerűsített motorok, az egyenlőbben elosztott pénzek és a kiadási plafon ötlete nem igazán tetszik a nagy gyári alakulatoknak, a Ferrari egyenesen a kiszállással fenyegetőzik.

A reformtervek ugyanakkor vonzóbbá tehetik az F1-et az eddig épp a hatalmas költségek miatt távol maradó gyártók számára, a jelenleg a Red Bull Racing névadójaként szereplő Aston Martin például szívesen gyártana motorokat a megfelelő feltételek mellett.

A cég vezérigazgatója, Andy Palmer egészen odáig megy, hogy az Aston Martint lehetne felhasználni a Ferrari ellenállásának megtörésére, vagy rosszabb esetben pótlására:

“A Liberty egyértelműen új motort akar 2021-re, szeretnék előrébb vinni a sportágat. A jelenlegi csapatok viszont nem igazán szeretnének változtatni a motorokon. Régen ők nyertek volna, nem? A Red Bullt egyszer magára is hagyták” – utalt arra, hogy sem a Mercedes, sem a Ferrari nem volt hajlandó motort adni a Renault-val elégedetlen csapatnak 2015-ben.

“De ma már ott van a háttérben valaki, aki azt mondja, ha ilyen és ilyen szabályokat írtok, akkor szállítanánk motorokat. Így amikor a Ferrari a kiszállással fenyegetőzik, a Liberty mondhatja, hogy nos, az Aston és a Ferrari ugyanaz a piaci szegmens, ugyanaz a vásárlói réteg, talán nem lenne katasztrófa, ha kiléptek” – magyarázta az F1 Racing magazinnak a brit szupersportkocsi-gyártó főnöke.

 

Palmer hozzátette, hogy akár belépnek végül, akár nem, egyetért a Liberty modernizálási szándékával:

“Mi is kell a Forma-1-nek? Egy jó seggbe rúgás, hogy eszébe jusson, mi is a szerepe. Nem az állandó fegyverkezési verseny a lényeg, a veleje a szórakoztatás, a benzinvérűek kiszolgálása és a technikában való élen járás. Mi most kicsit fel is zavarjuk az állóvizet. Témát adunk az embereknek. És még ha nem is szállunk be végül, talán hozzájárulunk a sportág javításához.”

Palmer hangsúlyozta, hogy az Aston Martinnál tisztában vannak vele, hogy milyen drága és bonyolult a Forma-1-es motor kifejlesztése, ezért még az egyszerűbb, olcsóbb motorformula mellett sem egyedül, hanem valamilyen partnerrel, például a Red Bull-lal közösen fognának a projektbe.