A Motorsport.com portálon Franco Nugnes írt egy elemzést a Ferrari 2016-os újításairól, amelyektől a szakember szerint az olaszok joggal remélhetik, hogy versenyben lehetnek a Mercedesszel.
Az elemzés erősen technikai jellegű, akit érdekel, itt elolvashatja, a lényegét röviden összefoglalva a Ferrari a motorján hajtott végre komoly módosításokat.
Lorenzo Sassi főtervező elsősorban az égésteret alakította át innovatív módon, megcélozva a 300 baros befecskendezési nyomást. Ez jóval magasabb a tavalyi értéknél, amely 220-240 bar körül lehetett.
A Ferrari célja a nyomás növelésével az volt, hogy csökkentse a gyújtási időt, ezzel a motor hasonló elven működhet, mint egy dízel. A Ferrari elképzelése az volt, hogy ha az üzemanyag még a gyújtószikra érkezése előtt elég a magas nyomás miatt, az jelentős teljesítménynövekedést hozhat.
Barcelonában kiderül, mennyire végzett jó munkát a Ferrari.