A turbómotorokat az F1-be 1977-ben bevezető Renault tegnap bemutatta 2014-re készített új, 1,6 literes, V6-os turbós erőforrását.
A francia gyártó F1-részlegének főnöke, Jean-Michel Jalinier azt mondta, az új, gazdaságosabb, modernebb motorok relevánsabbá tehetik majd a sportágat, a nézők felé jobban kommunikálható lesz az új erőforrás.
A Renault F1 motorfőnöke, Rob White mindenkit igyekezett megnyugtatni, hogy az új V6-osokban is lesz “dög”: “Az F1 ezután is nagyon hangos, nagyon vad dolog marad. A tesztpadon is látható, hogy még viszonylag lassú váltásoknál, alacsony igénybevételnél is nagyon gyorsak és durvák a fokozatváltások.”
A Forma-1-ben jelenleg négy motorszállító vesz részt, de a 2014-es új, 1,6 literes turbós V6-os szabvány érkezésekor minden bizonnyal már csak a Renault, a Ferrari és a Mercedes lesz jelen, a Cosworth kiesik.
Ha a Marussia – és a Caterham – talpon marad, akkor három gyártónak kell majd kiszolgálnia a 11 csapatot, de a már most is a legtöbb partnerrel – Red Bull, Lotus F1, Williams, Caterham F1 – dolgozó Renault-nál azt mondják, nehéz lesz tovább nyújtózkodni, pedig elvileg 2014-re a Toro Rosso is tőlük veheti majd az erőforrást.
“Semmiképp sem bírnánk hatot” – mondta Jalinier a kérdésre, mennyi partnert tudnának ellátni.
“Öt még talán belefér, de az tényleg a maximum, mert szeretnénk jó színvonalú szolgáltatást nyújtani. Szerintem öt a legtöbb, de ha négyről háromra lépünk vissza, azt se bánom. Korábban is jól megvoltunk három csapattal, úgy rendesen tudtunk együttműködni, rendesen tudtunk dolgozni.”
Jalinier az F1 jelenlegi pénzügyi válságára is kitért, azt mondta, keresik a lehetőséget, hogy a 2014-ben két-háromszorosára (évi 15-18 millió euró) növekvő motorárakra, vagy általában a költségek csökkentésére megoldást találjanak.
A Renault Sport F1 főnöke azt is felvetette, hogy talán a szabályokba is beleszólást kaphatnának:
“Most, négy partnerrel a Renault már annyit fordít az F1-re, mint egy középcsapat. Ha pedig akkorák vagyunk, mint egy középcsapat, akkor lehetne is akkora beleszólásunk. Az FIA-val (Nemzetközi Automobil Szövetség) és a FOM-mal (Formula One management, Ecclestone-ék) dolgozunk ezen.”



