A turbómotorokat az F1-be 1977-ben bevezető Renault tegnap bemutatta 2014-re készített új, 1,6 literes, V6-os turbós erőforrását. 
A francia gyártó F1-részlegének főnöke, Jean-Michel Jalinier azt mondta, az új, gazdaságosabb, modernebb motorok relevánsabbá tehetik majd a sportágat, a nézők felé jobban kommunikálható lesz az új erőforrás.
A Renault F1 motorfőnöke, Rob White mindenkit igyekezett megnyugtatni, hogy az új V6-osokban is lesz “dög”: “Az F1 ezután is nagyon hangos, nagyon vad dolog marad. A tesztpadon is látható, hogy még viszonylag lassú váltásoknál, alacsony igénybevételnél is nagyon gyorsak és durvák a fokozatváltások.”
A Forma-1-ben jelenleg négy motorszállító vesz részt, de a 2014-es új, 1,6 literes turbós V6-os szabvány érkezésekor minden bizonnyal már csak a Renault, a Ferrari és a Mercedes lesz jelen, a Cosworth kiesik.
Ha a Marussia – és a Caterham – talpon marad, akkor három gyártónak kell majd kiszolgálnia a 11 csapatot, de a már most is a legtöbb partnerrel – Red Bull, Lotus F1, Williams, Caterham F1 – dolgozó Renault-nál azt mondják, nehéz lesz tovább nyújtózkodni, pedig elvileg 2014-re a Toro Rosso is tőlük veheti majd az erőforrást.
“Semmiképp sem bírnánk hatot” – mondta Jalinier a kérdésre, mennyi partnert tudnának ellátni.
“Öt még talán belefér, de az tényleg a maximum, mert szeretnénk jó színvonalú szolgáltatást nyújtani. Szerintem öt a legtöbb, de ha négyről háromra lépünk vissza, azt se bánom. Korábban is jól megvoltunk három csapattal, úgy rendesen tudtunk együttműködni, rendesen tudtunk dolgozni.”
F1: Kevesebb partnert szeretne a Renault 5


Jalinier az F1 jelenlegi pénzügyi válságára is kitért, azt mondta, keresik a lehetőséget, hogy a 2014-ben két-háromszorosára (évi 15-18 millió euró) növekvő motorárakra, vagy általában a költségek csökkentésére megoldást találjanak.
A Renault Sport F1 főnöke azt is felvetette, hogy talán a szabályokba is beleszólást kaphatnának:
“Most, négy partnerrel a Renault már annyit fordít az F1-re, mint egy középcsapat. Ha pedig akkorák vagyunk, mint egy középcsapat, akkor lehetne is akkora beleszólásunk. Az FIA-val (Nemzetközi Automobil Szövetség) és a FOM-mal (Formula One management, Ecclestone-ék) dolgozunk ezen.”