A Ferrari radikálisan új autóval állt elő 2012-re, de az idei modell a teszteken nem volt elég versenyképes, a csapat nem tudta eléggé kiismerni az F2012-est. Az utolsó barcelonai hétvégén a technikai főnök, Pat Fry és Fernando Alonso is jelezte, hogy nehezen indul majd a szezon, messze lesz a dobogó, de a csapatfőnök, Stefano Domenicali egyelőre nem akar ilyen kategorikusan nyilatkozni.
“Ha valaki megkérdezné, hogy aláírnék-e egy melbourne-i harmadik helyet, azt mondanám, hogy nem írok én alá semmit. Lehet, hogy úgy alakul majd, mint 1982-ben a foci-vb-n, amikor Olaszországi gyengén kezdett, de végül akkor nyert, amikor az számított” – utalt hazája spanyolországi sikerére Domenicali, hangsúlyozva, hogy a csapatnál nincs is elkeseredve senki.
“Nincs ilyesmi, egyszerűen csak tudatában vagyunk, hol állunk. Realistán kommunikáltunk kifelé, mert én szeretem az átláthatóságot. Elégedetlenek vagyunk, mert nem hoztuk a kitűzött célokat, de csak a saját mércénkről van szó. Azt nem tudhatjuk biztosan, hol állunk a többiekhez képest, az is kiderülhet, hogy túlzó volt az elégedetlenségünk. Az első négy futamon már világosabban látjuk a hierarchiát.”
Az olasz elmondta, hogy az vadonatúj megközelítésben épült autónál a kipufogóval tévedtek el leginkább, de a tengerentúli futamokat követően javulás jöhet majd ezen a téren:
“A mérnökeinktől egy extrém autót kértünk, mert anélkül nem lenne esélyünk a felzárkózásra. A kipufogó első verziója jónak tűnt, de gondok is voltak vele, túlmelegítette a gumikat, egyenetlen volt a teljesítmény. Változtatnunk kellett, még ha nem is örültem ennek. Továbbra is dolgozunk az eredeti változaton is, úgy gondoljuk, javítana a teljesítményen, de azt nem tudjuk kipróbálni a májusi mugellói tesztig.”
Domenicali hangsúlyozta, hogy az elmúlt évek nem voltak épp kegyesek a Ferrarihoz, de ilyen az F1, hamarosan újra erős lehet majd az olasz csapat.
“A sportban mindig ciklusok vannak. Az elmúlt 13 évben a McLaren csak egy konstruktőri és egy egyéni címet nyert. A Renault-nak volt két nagyszerű éve, de azóta semmi, a Brawnnak összejött egy szezon, a Mercedesnek viszont csak két dobogó jutott. Most a Red Bull ciklusa tart.”
“2010-ben nálunk is új ciklus kezdődött, fontos lépéseket tettünk szervezeti és munkaszervezési tekintetben, főleg a szimuláció és a stratégia terén. Az aerodinamika még nincs megfelelő szinten, nem könnyű összeszedni az embereket, de mindenki felráz ez nálunk. Úgy mondom ezt, hogy én személyesen megéltem a Schumacher-korszakot is, jól tudom, hogy előtte mennyire szenvedtünk. A Ferrarinak lesz majd újabb nyerő ciklusa, az alapok már megvannak hozzá.”
A Ferrarinál 2010-ről 2011-re, majd tavaly tavasszal is történtek elbocsájtások, átszervezések és egy jelentős szurkolói réteg magát Domenicalit is szívesen látná már a csapaton kívül. A főnök elismeri, hogy van nyomás, de egyelőre nem félti az állását.
“A nyomást mindig érzem, de elsősorban a családom részéről, akikkel nem tudok elég időt tölteni. Van rajtam nyomás, de ennek így is kell lennie. Nem én tervezem az autót, az én dolgom az, hogy minden szervezeti és szervezési feltételt megadjak ehhez a dolgozóinknak. Ezzel együtt természetesen tudom, hogy felelős vagyok. Nyomás van, de érzem a csapat és az elnök, Montezemolo támogatását.”
Luca di Montezemolo egyelőre tényleg nem készül leszámolásra, azt mondja, türelmes lesz:
“Az embereim mindig is kaptak tőlem időt és bizalmat. Még neki sem vágtunk az évnek és máris az emberek sorsáról van szó? Ne beszéljünk ilyesmiről!” – mondta a Gazzetta dello Sportnak.
“Sajnos nagyon kevés teszt van és a nyilvánosság előtt folynak. De egyelőre várjunk még azzal, hogy a bajnokságot illetően vonunk le következtetéseket! A pilótáink szerint az F2012-esnek vannak negatívumai, de rendelkezik pozitívumokkal is. A problémákat már azonosítottuk, bízom benne, hogy gyorsan ki is lehet őket javítani!”



