



“Igaz, hogy továbbra is adatokat gyűjtünk az autóról, néha olyasmiket, amiknek már meg kellene lenniük, de az autót elég bonyolult kiismerni, még jobban meg kell értenünk a viselkedését” – mondta Fernando Alonso.
“Emlékszem, tavaly az első teszt utolsó napján már versenytávot mentünk, aztán Melbourne-ben mégis 1,5 másodpercre voltunk a Red Bulltól. Szóval a versenytáv szép dolog, de én jobban örülök egy működőképes, a megbízhatóságot célzó autónak, mint egy erős, de lassú darabnak” – utalt a tesztprogramok eltérésére.
A kérdésre, hogy vajon a Ferrari küzdhet-e majd a szezonnyitón a győzelemért, a spanyol bizonytalanul válaszolt:
“Majd meglátjuk, még korai tippelgetni. A céljaink természetesen nagyok, egy így megy a Ferrarinál. Mindig jó megnyerni rögtön az első futamot, ha komoly bajnoki kihívók akarunk lenni, szóval ezen a télen is ezt tűztük ki. De pillanatnyilag nem tudjuk pontosan, hol állunk. Azt hiszem, nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de egyértelműen nem is mi vagyunk a leglassabbak. Majd meglátjuk az utolsó teszten. Aztán majd Melbourne-ben a Q3-ban tényleg kiderül, hogy ausztráliai melegebb idő és az ilyesmik hogy hatnak az autóra.”
“A Red Bull versenyképesnek látszik, de ez nem meglepetés, az elmúlt két-három évben megvolt a folyamatosság az autójuknál, nehéz hirtelen teljesen elrontani. Szóval ők ott lesznek az élen, a McLarennek, a Ferrarinak pedig ki kell találnia valamit, kreatívabbnak kell lennie a Red Bullnál, és mindkét csapat így is tett. Más megoldásokat, más filozófiákat követtünk, talán bonyolultabbakat is, de az eredményt majd Melbourne-ben és főképp novemberben látjuk meg.”
Alonsótól arról is érdeklődtek, hogy szerinte helytálló-e a külső megfigyelők véleménye, miszerint a Ferrari kevésbé stabil a kanyarokban, mint a riválisok autói.
“Pilótaként mindig egy kicsit instabilnak érezzük, mindig több tapadást szeretnénk. Nem tudom, mi a helyzet a többiekkel, de vezetés közben úgy látom, hogy nekik is vannak hasonló gondjaik. Ha azt mondják, hogy a többieknek nincs ilyen problémájuk, akkor az tényleg baj, de a teszten azért nehéz felmérni, hogy ki mit csinál, nehéz figyelni másokat. Néha nagyon használt gumikat teszünk fel és állandó sebességgel megyünk, akkor nagyon lassúak lehetünk a kanyarokban. Ha ugyanekkor egy másik autó friss gumikon kevés benzinnel rövid etapot megy, akkor repeszt a kanyarban. Szóval kívülről nehéz megítélni, de ezen a területen valóban javítanunk kell még, a kanyarkijáratokban tényleg küszködünk.”
