Tegnapra hat nap eltelt az idei tizenkét téli tesztnapból, a Ferrari azonban egyelőre nincs pariban a Red Bull-lal és a McLarennel. Míg Sebastian Vettel és Lewis Hamilton már versenyszimulációkkal volt elfoglalva szerdán, a maranellóiak még mindig aerodinamikai adatokat gyűjtögetnek a radikálisan új megközelítésben tervezett F2012-eshez – kezd úgy tűnni, hogy az olasz csapat megint hátrányban kezdheti az évet.

“Igaz, hogy továbbra is adatokat gyűjtünk az autóról, néha olyasmiket, amiknek már meg kellene lenniük, de az autót elég bonyolult kiismerni, még jobban meg kell értenünk a viselkedését” – mondta Fernando Alonso.

“Emlékszem, tavaly az első teszt utolsó napján már versenytávot mentünk, aztán Melbourne-ben mégis 1,5 másodpercre voltunk a Red Bulltól. Szóval a versenytáv szép dolog, de én jobban örülök egy működőképes, a megbízhatóságot célzó autónak, mint egy erős, de lassú darabnak” – utalt a tesztprogramok eltérésére.

A kérdésre, hogy vajon a Ferrari küzdhet-e majd a szezonnyitón a győzelemért, a spanyol bizonytalanul válaszolt:

“Majd meglátjuk, még korai tippelgetni. A céljaink természetesen nagyok, egy így megy a Ferrarinál. Mindig jó megnyerni rögtön az első futamot, ha komoly bajnoki kihívók akarunk lenni, szóval ezen a télen is ezt tűztük ki. De pillanatnyilag nem tudjuk pontosan, hol állunk. Azt hiszem, nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de egyértelműen nem is mi vagyunk a leglassabbak. Majd meglátjuk az utolsó teszten. Aztán majd Melbourne-ben a Q3-ban tényleg kiderül, hogy ausztráliai melegebb idő és az ilyesmik hogy hatnak az autóra.”

“A Red Bull versenyképesnek látszik, de ez nem meglepetés, az elmúlt két-három évben megvolt a folyamatosság az autójuknál, nehéz hirtelen teljesen elrontani. Szóval ők ott lesznek az élen, a McLarennek, a Ferrarinak pedig ki kell találnia valamit, kreatívabbnak kell lennie a Red Bullnál, és mindkét csapat így is tett. Más megoldásokat, más filozófiákat követtünk, talán bonyolultabbakat is, de az eredményt majd Melbourne-ben és főképp novemberben látjuk meg.”

Alonsótól arról is érdeklődtek, hogy szerinte helytálló-e a külső megfigyelők véleménye, miszerint a Ferrari kevésbé stabil a kanyarokban, mint a riválisok autói.

“Pilótaként mindig egy kicsit instabilnak érezzük, mindig több tapadást szeretnénk. Nem tudom, mi a helyzet a többiekkel, de vezetés közben úgy látom, hogy nekik is vannak hasonló gondjaik. Ha azt mondják, hogy a többieknek nincs ilyen problémájuk, akkor az tényleg baj, de a teszten azért nehéz felmérni, hogy ki mit csinál, nehéz figyelni másokat. Néha nagyon használt gumikat teszünk fel és állandó sebességgel megyünk, akkor nagyon lassúak lehetünk a kanyarokban. Ha ugyanekkor egy másik autó friss gumikon kevés benzinnel rövid etapot megy, akkor repeszt a kanyarban. Szóval kívülről nehéz megítélni, de ezen a területen valóban javítanunk kell még, a kanyarkijáratokban tényleg küszködünk.”