Mivel konstruktőri bajnokság első öt helyén gyakorlatilag nem változhat a status quo, az idény maradék három versenyén a legizgalmasabb csatát a 6. pozícióért folyó küzdelem jelenti. Az izgalomnak van is alapja, hiszen pillanatnyilag a Force India 49 ponttal áll ott, de a Saubernek is van 40, a Toro Rosso pedig a nagyszerű koreai szereplése után 37-re kapaszkodott, még bármilyen kombinációban átrendeződhet a három alakulat sorrendje.
A svájci csapatnál nagyon hajtanak, hogy visszavegyék a Force Indiától a helyet, amely az idény végi pénzosztásnál 9-10 millió dollárt hozhat a konyhára.
“Összességében eléggé elégedett vagyok a szezonnal, főleg ha belegondolunk, milyen akadályokat kellett legyőznünk 2009 (a BMW kiszállása) után” – mondta a Sauber igazgatónője, Monisha Kaltenborn.
“2011-re a célunk a 2010-hez képesti egyértelmű javulás volt. Az évünk első fele erősen sikerült, azóta azonban több tényező is összejátszott ellenünk, pontokat veszítettünk, lemorzsolódott a korábban felépített előnyünk. De az egyértelmű, hogy miután a hetedik helyre csúsztunk, vissza akarjuk szerezni a hatodik helyet a konstruktőri bajnokságban!”
Az indiai származású Kaltenborn a jövő hétvégén érkező első Indiai Nagydíjról is beszélt:
“India naptárba való felvétele mutatja az ország globális és gazdasági státuszát. A Forma-1 számára is óriási piacot jelent, sok cég lát benne potenciált, köztük olyanok, amelyek már jelenleg is az F1-ben vannak. A tetejébe India manapság a csúcstechnológiai fejlesztésekben is élen jár, nagyon jól képzett szakemberek vannak az országban. A nagydíj ajtót nyithat a Forma-1-re a mérnökök és a cégek számára. India felvétele a világbajnokságba mind az ország, mind a Forma-1 számára előnyös.”
“Indiában nem könnyű bármit is a köztudatba hozni a kriketten kívül, de meggyőződésem, hogy ez a verseny nagy lépést jelent majd a sportágunk indiai elfogadtatásának tekintetében.”
