Bár a Monacói Nagydíjon Fernando Alonso megszerezte idei második dobogós helyezését, a spanyol mostanra óriási hátrányban van a hatból öt futamot megnyerő címvédővel, Sebastian Vettellel szemben, 69 pont kevesebb mint fele a német 143 pontjának.
“Három futamot kellene nyernem úgy, hogy ő nulláz, nagyjából így számolhatok most. Most úgy látom, hogy ez lehetetlen, mert több futam alatt a felzárkózás még lehetséges, de ha minden időmérőn egy másodperccel lassabbak vagyunk, akkor fura stratégiák kellenek, fura rajtok, szóval nehéz. Szóval futamról futamra igyekszünk javítani az autón, hogy minden hétvégéből a legtöbbet hozzuk ki, de a győzelem számunkra túlzó vágy, realistának kell lennünk, Kanadában és Valenciában a dobogókra kell hajtani, aztán majd meglátjuk, hogy alakul a bajnokság. A lemaradás mostanra túl nagy” – magyarázta pesszimistán Alonso.
A Ferrari főnöke, Stefano Domenicali nem ilyen borúlátó:
“Igen, tényleg nagy a hátrány, de tudjuk, milyen gyorsan változhatnak a dolgok. Nem könnyű, de ha következő pár futamon jó eredményeink lesznek, velük pedig történhet is valami, szóval ha koncentrálunk és nyomás alatt tartjuk a riválisokat, majd kiderül. De nem kétséges, hogy nagyon erősek. A mi dolgunk, hogy ne veszítsük el a sikerbe vetett hitet, ott kell lennünk, rövid távon kell egy jó eredmény, és utána egy jó fejlesztési csomag az autóhoz.”
A csapatfőnök szerint a gumik miatt a Kanadai Nagydíjon sem lesznek rosszak a kilátásaik, mert bár a Ferrari formája nagyban függ az abroncsoktól, Montrealba a Pirelli a Monacóban is használt lágy/szuperlágy párost viszi.
“Azt hiszem, tény, hogy a gumikon múlik a versenyképességünk. Idén a teljesítmény nagyban függ a gumitól, sajnos a Red Bull kivétel, ők feltehetnek keményet, lágyat, közepeset, kőkereket, ami csak tetszik, de a mi autónk nagyon érzékeny erre, azonban ha megnézzük, más csapatoknál is fontos kérdés ez. Lényeges, hogy Kanadában ugyanezek a keverékek lesznek, így kihozhatjuk az autóból a maximumot.”