Bár az 1,6 literes, négyhengeres turbók 2013-as bevezetése többek között új autógyártók, nem utolsó sorban a Volkswagen-csoport F1-be vonzását is célozza, az európai óriás nem nagyon kapkod a száguldó cirkuszért.

A konszern márkái közül a Škoda és a VW a rali világában mozog, az F1-gyel korábban hírbe hozott két név, a Porsche és az Audi pedig nagyon elégedett a túraautós, GT-s és tartóssági versenyekben való szereplésével. Az Audi motorsportfőnöke, Wolfgang Ullrich újra leszögezte, hogy őket nem érdekli igazán az F1.

“Nagyon jó oka van annak, hogy nem vagyunk az F1-ben. Annak semmi köze az utcai autókhoz. Le Mans-ban az autónk 520 kilométerrel többet megy, mint egy F1-es egész szezonban, az átlagsebességünk – beleszámolva a bokszkiállásokat is – 35 km/órával magasabb, mint egy F1-esé és közben 42 százalékkal kevesebb üzemanyagot használunk. Ezekkel a számokkal nem lehet vitatkozni!” – mondta a Car magazinnak az audis.