A Force India számára is azok a technikai szabályváltozások jelentettek nagy kihívást, amelyek a többi csapatnak: az új Pirelli gumik, a KERS visszaállítása, a mozgatható hátsó szárny és a leszorítóerő egy részének elvesztése a duplafedeles diffúzor betiltása miatt.


“Minden megváltozott, de az átalakítások egy része kívülről nem látható” – indokolta a Force India VJM03 és a VJM04 közötti erős vizuális rokonságot Andy Green. “A hagyományos, lekerekített bukókerettől elmozdultunk a penge formájú légbeeresztő nyílások felé, ami előnyt jelent a burkolat alatti szerkezetek beépítése terén. Az F-csatorna betiltása miatt más lett a motorburkolat formája, de a változtatások nagy része nem látható, mivel a kasztni alatt mentek végbe.”

A bukókeret egyébként a tavalyi Mercedes GP W01-hez hasonlít, amelyet erre az évre a Lotus is átvett az indiaiak mellett.

A VJM04-es bemutatása alkalmából kiadott sajtóanyagban a technikai igazgató kifejtette, hogy az elmúlt hónapokban az aerodinamikai csapat a dupla diffúzor eltűnésével elveszített leszorítóerő visszaszerzésén dolgozott. “Úgy véljük, a leszorítóerő nagy részét sikerült visszanyernünk, de még nem teljesen. Komoly fejlesztésekkel készülünk a kocsi orr-részén, de a mozgatható hátsó szárny is egy olyan terület, ahol még sokat tehetünk az előrelépésért” – fejtegette Green.

A másik kritikus pont a főmérnök szerint a kipufogórendszer fejlesztése lesz. A Renault Lotus R31-en ezt radikális módon, az oldaldoboz elején kivezetve oldották meg, de már a többi csapat, köztük a Force India is, dolgozik a saját extrém kivezetési megoldásán. Green szerint “az első versenyre egy nagy ugrást tervezünk ezen a téren, ám az új megoldást csak az utolsó, bahreini teszten fogjuk tudni kipróbálni.”

A műszaki vezető kitért arra is, hogy versenyzőiknek mindig az alacsony leszorítóerős pályák, mint Monte-Carlo, vagy a Hungaroring, okoztak fejfájást. “Ha visszanézünk az elmúlt évekre, mindig a csúszkálós pályákon szenvedtünk legjobban. Mostanra beazonosítottuk a probléma okait, így ezen a téren is stratégiai változtatásra lehet számítani a Force Indiától.”

A gárda idén további két évvel meghosszabbította a McLarennel 2008 óta érvényben lévő technológiai együttműködést, amely a váltóra és az erőátvitelre vonatkozik. A motorokat a Mercedestől vásárolják. Egy új gumimérnökkel is erősítettek: Jun Macuszaki a Bridgestone-tól igazolt át Vijay Mallya gárdájához.

A három pilóta közül a rangidős Adrian Sutil idén dobogós helyezésekért szeretne küzdeni, míg az újonc Paul di Resta számára a pontszerzés lesz az elsődleges cél. Nico Hülkenberg pedig tesztpilótaként lesi, mikor lesz lehetősége beugrani valamelyikük helyére.