Bár a Forma-1-es autók légterelő elemeinek nagy részét a 2009-es szabályok “leborotválták” az autókról, azért minden csapat ügyeskedik, ahogy lehet: több modellen is megmaradt az oldalszekrények melletti aerodinamikai elem, és a visszapillantók tartóelemeivel is kísérleteznek a tervezők. A Williamsnél azt állítják, hogy az ő megoldásuk is a szabályok keretei között marad.
“A fejtámasz területére a kiemelkedő elemekre vonatkozó 75 mm-es megszorítás nem vonatkozik” – mondta az Auto Motor und Sportnak a csapat technikai igazgatója, Sam Michael, hozzátéve, hogy az uszonyok nem a leszorítóerőt növelik, csak a légáramlás harmonizálását szolgálják.
Az ausztrál szakember szerint a BMW Sauber is hasonló megoldást fontolgat, és a többiek is követhetik majd a példát hamarosan. Az F1-világ intrikáit ismerve azonban az sem elképzelhetetlen, hogy a Williams egyszerűen figyelemelterelésnek dobta be a furcsa elemet, és épp az a céljuk vele, hogy a riválisok értelmetlenül fordítsanak erőforrásokat a fejlesztésre.




