Az FIA szakértője szerint azonban nem érdemes sokat várni a változásoktól. A korábbi Jaguar-főnök, jelenleg az FIA technikai tanácsadója, Tony Purnell úgy gondolja, hogy a leszorítóerő beharangozott 50-60 százalékos csökkenése messze nem fog megvalósulni.
“Az F1-es madarak azt csicsergik, hogy ennél jóval nagyobb marad a leszorítóerő, úgyhogy gyanítom, hogy az új aeroszabályok nem sokat javítanak majd a versenyzésen” – mondta Purnell a Racecar Engineering magazinnak, hozzátéve, hogy a csökkenés szerinte mindössze 20-30 százalékos lesz.
Ha a változtatások nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, akkor jövőre tovább bütykölheti az FIA a szabályokat, lehet, hogy 2010-ben megint új külsejű F1-es autók lépnek majd pályára. “Ha újra kell gondolni, hát újra kell gondolni” – mondta Purnell.




