“A múlt szezonban eléggé lekötött a Ferrari és a McLaren ügye, de nem tettem le róla, hogy még a következő hetekben keresztülvigyem ezt az elképzelést. Az autóversenyzésben a versenyzés a kulcsszó, most azonban a pilóták nem forszírozzák az előzést, megelégszenek a második hellyel, hiszen az csak két ponttal ér kevesebbet a futamgyőzelemnél.”
“Én azt szeretném, ha legtöbb futamot nyerő versenyző lenne a világbajnok, a második helyezések pedig csak akkor számítanának, ha a győzelmek száma megegyezne. A konstruktőröknél maradhatna a mostani rendszer” – magyarázta Ecclestone a Mail on Sundayben.
Bernie rendszere a közelmúlt bajnokságainak kimenetelén nem változtatott volna, így is az nyert, aki a legtöbb futamon győzött, de ha a nyolcvanas években is így döntöttek volna a bajnokságról, ma például háromszoros bajnokként tarthatnánk számon Nigel Mansellt (1992 mellett övé lett volna 1986 és 1987 is).




