F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet
F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet

F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet

F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet

F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet
Barrichello eredménye bizonyítja, hogy nincs a Ferrarival semmi baj. Schumachert kár lenne még temetni
Megérdemelten szerezte meg második futamgyőzelmét Fisichella, noha az időmérőn nagy szerencséje volt
Az idei szezonban már nem lehet futam közben kereket cserélni, és a motoroknak is két versenyt kell bírniuk
F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet 17
F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet 18
F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet 19
F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet 20
F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet 21
F1 Ausztrál Nagydíj: a változatosság gyönyörködtet 22
Fotó megosztása:

Az új versenyszabályok értelmében a rajtsorrend két időmérő alapján dől el. Az elsőt a szokásos szombati időben, a másodikat a futam napjának délelőttjén futják a pilóták. A rajtsorrendet a kettő idő összege adja. Az Ausztrál Nagydíj rajtsorrendjét alapvetően a szombati időmérő határozta meg, ahol a fél mezőny szárazon, a másik fele szakadó esőben harcolt az idővel.

Michael Schumacher a legnagyobb esőben ment, így csak a 18. időt autózta. Vasárnap nem is volt mért ideje, mert motort cseréltek autójában. A 18. helyről szemlélte az eseményeket.

A szezonnyitó ausztrál futamon Fisichella (Renault), Trulli (Toyota), Webber (Williams) várt a zöld lámpára az első három helyen. Kimi Räikkonen autója a felvezető kör után lefulladt, így, amíg a többiek tettek még egy kör a rajt előtt, a finn McLaren Mercedesét kitolták a boxutcába.

Teljesen sima rajtot láthattunk ezután, Fisichella tartotta az első helyet, Trulli a másodikat, Coulthard viszont jól kapta el az ütemet. Az ötödik helyről gyönyörű előzéssel a harmadik helyre tolta fel Red Bull (ex Jaguar) autóját az első kanyar végére. Fisichella, Truli, Coulthard, Webber sorrendben autózott sokáig az első négy.

Villeneuve nagyon csúnyán elrontotta a rajtot: a negyedik helyről a kilencedikre csúszott vissza. Ezek után 17 körön át küzdött Alonsóval. Oda-vissza váltogatták a 9. és 10. helyet. A nagy hajcihőben Alonso oda is vágta autóját az egyik kerékvetőhöz, ami azért volt különösen érdekes, mert az új szabályok értelmében nem lehet kereket cserélni. A gumiknak a szombati edzéstől kerékcsere nélkül kell kibírniuk a teljes hétvégét. Alonso szerencséjére autója nem sérült komolyabban.

Az idősebb Schumacher és a boxból rajtoló Räikkonen a 15.-16. helyet hozta el, de onnan nem volt út előrébb.

Fisichella a 14. körben kezdte körözni a Minardikat, akik az éjszaka lepje alatt szerelték fel a 2005-ös aerodinamikai csomagot. Coulthard annyira szerencsétlenül érte utol a sereghajtókat, hogy Albers Minadriját lekoccolta.

Trulli jött ki először tankolni a 18. körben, aztán szép sorban jöttek a többiek. Albers autója a tankolás után megadta magát, ez számára a verseny végét jelentette.

Webber a második helyről jött ki a Williams-szel. Coulthard még maradt és gyűjtötte a másodperceket. Előző kalandja miatt vezetőszárnyat is cserélni kellett autóján tankolás közben, ám még így is sikerült átvennie a második helyet.


Rövid időre elvesztette első helyét a 22. körben tankoló Fisichella, ideiglenesen Montoya masírozhatott elöl. Schumacher és Räikkonen viszont nem tudta érvényesíteni akaratát, Heidfeld Williams BMW-je megmászhatatlan akadálynak bizonyult. A német és a finn a 10. és 11. helyet tartotta. Beletörődtek a középmezőnyben elfoglalt helyükbe és 46 másodperces hátránnyal követték az élmezőnyt.

Schumacher jött ki hamarabb tankolni, átadva ezzel helyét Räikkonen-nek, aki a tankolás után is megtartotta a jobbik helyet.

Hamar lecsitult a tankolással felpiszkált mezőny, az élen Fisichella, Coulthard, Webber, Barrichello, Montoya, Trulli sorrend alakult ki. Trulli valahogy eltaktikázta a tankolást: 2-ból hatodik lett.

Szinte a teljes mezőny két tankolással kívánta végigfutni az 57 kört. Az első és második tankolások között alig történt valami. A 30. körben Alonso lazán letolta Trullit, végre láthattunk igazi előzést. Kisebbfajta versenyhelyzet alakult ki a második és harmadik helyezett Coulthard és Webber között, miközben anno Schumcher módra Giancarlo Fisichella magányosan autókázott az első helyen.

És ekkor, a 42. körben történt a verseny legizgalmasabb pillanata. Michael Schumacher és Nick Heidfeld groteszk előzés-ütközés mutatványt adott elő. Heidfeld erőtlen kísérlet tett Schumacher leelőzésére, aki erőtlenül, de agresszívan nem hagyta magát. Mindketten a füvön végezték.

Schumachert még visszalökték a pályára, de a kör végén beparkolt a boxba. Neki legalább cserélhetnek motort a következő futam előtt, míg a többieknek az új szabályok értelmében a következő versenyt is a mostani motorral kell végigfutni.

Nagyjából a 47. kör tájékán tisztázódott le a második tankolás utáni sorrend. Fisichella megtartotta az első helyet, viszont mögé Barrichello és Alonso sorakozott fel. A Coulthard-Webber-Montoya trió mögéjük került.

Ez a hatos sorrend meg is maradt a leintésig, Giancarlo Fisichella második futamgyőzelmét szerezte ezzel meg.

Messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni az első futam végeredménye alapján, korai még Michael Schumachert temetni. Az Ausztrál Nagydíj végeredményét alapvetően meghatározta a félig esőben futott időmérő edzés. Barrichello második helye bizonyítja, hogy a Ferrarikkal nincs semmi baj, csak eltűnt az a fajta irgalmatlan különbség, mellyel korábban Schumacher képes lett volna végigelőzni a teljes mezőnyt. Izgalmat most sem kaptunk, de nem Schumacheré az első hely. A változatosság gyönyörködtet.


1 Giancarlo Fisichella (I) Renault 1:24:17.336
2 Rubens Barrichello (Br) Ferrari + 5.5
3 Fernando Alonso (Spa) Renault + 6.7
4 David Coulthard (GB) Red Bull + 16.1
5 Mark Webber (Aus) Williams + 16.9
6 Juan Pablo Montoya (Col) McLaren + 35.0
7 Christian Klien (Aut) Red Bull + 38.9
8 Kimi Raikkonen (Fin) McLaren + 39.6
9 Jarno Trulli (Ita) Toyota + 1:03.1
10 Felipe Massa (Bra) Sauber + 1:04.3
11 Jenson Button (GB) BAR + 1 kör
12 Ralf Schumacher (Ger) Toyota + 1 kör
13 Jacques Villeneuve (Can) Sauber + 1 kör
14 Takuma Sato (Jpn) BAR + 2 kör
15 Narain Karthikeyan (Ind) Jordan + 2 kör
16 Tiago Monteiro (Por) Jordan + 2 kör
17 Patrick Freisacher (Aut) Minardi + 4 kör