A Ma-on tájfun tombolása miatt elhalasztották a szombat időmérő edzést Japánban, végül vasárnap délellőtt kilenckor rendezték meg. A pilóták a teljes szombati napon nem ülhettek, autóba, sőt az időmérő volt az első alkalom, hogy a pénteki nap után ismét barátkozhattak a pályával.

Ez az első időmérőn a Toyotával első versenyét futó Jarno Trullinak sikerült a legjobban, akit Michael és Ralf Schumachert tudott leginkább megközelíteni. Ehhez persze az is, kellett, hogy Trulli ment ki utolsónak az egyre jobban felszáradó pályára. Baumgartner Zsolt már az első időmérőn kicsúszott és idő nélkül zárta azt, a másodikra már ki sem ment, így az utolsó helyről rajtolhat majd.

Így csapattársa Gianmaria Bruni kezdte meg a második időmérőt, ekkor hibázott, az alapídő így 1:48:069 lett. Az őt követő Juan Pablo Montoya (Williams) több mint 10 másodperccel volt gyorsabb, de az eredménye csak a 13. helyre futotta.

Az időmérő második részére sok helyütt már teljesen felszáradt a pálya, de egyes részeken viszont maradtak még tócsák, ami sok pilótának okozott gondot. Timo Glock (Jordan) például többször keresztben autózva érkezett ki egy-egy kanyarból. Felipe Massa (Sauber) pedig az egyik fékezésnél megcsúszott és a nem tudott elfordulni és kigurult a sóderágyba, az eset után mért kört nem futott a boxutcába hajtott. Rubens Barrichello (Ferrari) az utolsó sikánban féktávon csúszott meg és nem tudott rendesen befordulni, amivel sok időt veszített.

Nick Heidfeld (Jordan) tiszta kört tudott teljesíteni, de tempója csak arra volt elég, hogy csapattársánál gyorsabb legyen. Az őt követő Fernando Alonso (Renault), majdnem egy másodperccel gyorsabb volt mint Montoya. Elsőségének azonban nem sokáig örülhetett, mert csapattársa Jacques Villneuve gyorsabb volt nála.

Kimi Raikkönen (McLaren) nem tudta túlszárnyalni az 1997-es világbajnok idejét, versenyautója több helyütt megcsúszott így csak az időleges harmadik helyet szerezte meg. A finn pilóta után a BAR versenyzője Jenson Button hajtott a pályára.

A csapat motorszállítója Honda nagyon fogadkozott, hogy most megszerzik a győzelmet, ehhez pedig tovább fejlesztett motorral érkeztek. Állítólag 960 lóerős a Japán pályára készített erőforrás, amellyel Button 1,1 másoperccel gyorsabb volt mint Villeneuve.

Az öt követő David Coulthard (McLaren), Barrichello és Giancarlo Fisichella (Sauber) sem tudta átvenni a vezetést. Buttoné volt a legjobb idő mindaddig, amíg a csapat másik pilótája, a hazai pályán versenyző Tacuma Sato a pályára nem hajtott. Ő azonban annak ellenére gyorsabb volt, hogy az utolsó sikánban megcsúszott.

A búcsúversenyét teljesítő Olivier Panis szinte hibátlanul autózott mért körében, ami eredményre is vezetett, hiszen a hatodik helyre hozta be a Toyotát. Mark Webber (Jaguar) eleinte még hátrányban volt ám az egyre száradó pályán a harmadik szektorban gyorsabb volt mint Sato, ezzel átvette a vezetést.

Ralf Schumacher viszont már az első szektorban 0,3 másodperccel gyorsabb volt Webbernél, amit a kör végéig tovább növelt, így könnyedén előzte meg a jaguaros pilótát. Őt testvére a Ferrari versenyzője Michael Schumacher követett, aki látszatra egészen könnyedén autózva fél másodpercet adott öccsének.

Utolsóként az Trulli érkezett a suzukai aszfaltcsíkra, ám az elsőségért vívott harcba ezúttal nem tudott beleszólni. Ennek ellenére remek eredményt produkált első toyotás időmérő edzésén, hiszen a hatodik helyre hozta be az autót.

Ezzel három futam után ismét a Ferrari hétszeres világbajnoka indulhat majd az élről. Ez az idősebb Schumacher 63. edzés elsősége. Nyolcadszor fordul elő, hogy a két Schumacher az első sorból rajtol, de ezek közül, csak egy olyan volt, amikor Ralf állt az egyes rajtkockában.


Az időmérő edzés eredménye:

1. M.Schumacher Ferrari B 1’33″542 223.485 Km/h 3
2. R.Schumacher Williams BMW M 1’34″032 + 0’00″490 3
3. M. Webber Jaguar Cosworth M 1’34″571 + 0’01″029 3
4. T. Sato BAR Honda M 1’34″897 + 0’01″355 3
5. J. Button BAR Honda M 1’35″157 + 0’01″615 3
6. J. Trulli Toyota M 1’35″213 + 0’01″671 3
7. G. Fisichella Sauber Petronas B 1’36″136 + 0’02″594 3
8. D. Coulthard McLaren Mercedes M 1’36″156 + 0’02″614 3
9. J. Villeneuve Renault M 1’36″274 + 0’02″732 3
10. O. Panis Toyota M 1’36″420 + 0’02″878 3
11. F. Alonso Renault M 1’36″663 + 0’03″121 3
12. K. Raikkönen McLaren Mercedes M 1’36″820 + 0’03″278 3
13. J. P. Montoya Williams BMW M 1’37″653 + 0’04″111 3
14. C. Klien Jaguar Cosworth M 1’38″258 + 0’04″716 3
15. R. Barrichello Ferrari B 1’38″637 + 0’05″095 3
16. N. Heidfeld Jordan Ford B 1’41″953 + 0’08″411 3
17. T. Glock Jordan Ford B 1’43″533 + 0’09″991 3
18. G. Bruni Minardi Cosworth B 1’48″069 + 0’14″527 3