Napsütéses, tiszta, őszi időben, száraz pályán kezdődött meg az 53 körös Japán Nagydíj. Problémamentesen jött el a mezőny a rajttól, Michael Schumacher (Ferrari) megtartotta elsőségét, mögötte testvére és Jenson Button (BAR) következett, aki az ötödik helyről jött fel. Utánuk Tacuma Sato (BAR), Jarno Trulli (Toyota), Mark Webber (Jaguar), David Coulthard (McLaren) és Jacques Villeneuve (Renault) érkezett.

Giancarlo Fisichella (Sauber) a második körben megelőzte Jacques Villeneuvet. Eközben Michael Schumacher kezdett elszakadni testvérétől, aki mögött a harmadik Button már nagyon lemaradt.

A 14. helyről rajtoló Rubens Barrichello (Ferrari) csak lassan tudott előre haladni. A hatodik körre két hellyel tudott előrébb jönni és megérkezett Juan Pablo Montoya (Williams) mögé. Eközben a renault-os Fernando Alonso megelőzte csapattársát és megkezdte a felzárkózást. Tacuma Sato gyorsabb volt, mint csapattársa, akit meg is előzött. Montoya beérte Kimi Raikkönent (McLaren), akit Villeneuve feltartott, így sikerült a kolumbiainak megelőznie a finnt.

A 10. körben Ralf Schumacher kezdte meg a kerékcserék sorát, akit Olivier Panis (Toyota) követett. Giancarlo Fisichella a 10. körben megelőzte Mark Webbert, akit előtte David Coulthard is lehagyott. Michael Schumacher a 13. körben járt kinn a boxban. Akkora előnye volt már, hogy visszatérve ismét övé lett az első hely, pedig a második helyen érkező Button még nem cserélt kereket.

A 16. körben Fissichella autójával túl gyorsan akart bemenni az egyik kanyarba, így kicsúszott, de tudta folytatni a versenyt. Montoya a 17. körben a célegyenes végén rövidebb féktávot véve megelőzte Mark Webbert. De Barrichello-val sem bírt az ausztrál, így ő is leelőzte.

20 körrel a rajt után: Michael Schumacher, Ralf schumacher, Sato, Button, volt az első négy sorrendje.

A 22. körben a harmadik helyről rajtoló Mark Webber kiállt a boxba és feladta versenyt. Montoya pedig megpróbálta az utolsó sikánnál kifékezni Jarno Trullit, de túl későn fékezett és kicsit túlcsúszott, így a toyotás megtartotta pozícióját. Ám Montoya hibáját előbb Barrichello, majd Fisichella is kihasználta, mindketten megelőzték a kolumbiait. Barrichello, ezután Trullit is leelőzte.

Timo Glock a 23. körben kicsúszott a Jordannel, de folytatta a versenyt. Eközben Ralf Schumacher megkezdte a második kerékcserék sorát, testvére a 26. körben járt a boxban. David Coulthard, kétkerékcserés taktikán volt, akár csak Jenson Button, előbbi a 32. utóbbi a 35. körben ment ki tankolni.

18. körrel a vége előtt Michael Schumacher, Ralf Schumacher, Sato, Button, Coulthard, Raikkönenn, Barrichello volt a sorrend. Kimi Raikkönen csak ekkor jött ki másodszor tankolni. A 37. körben Timo Glock megpördült, de ezúttal is tovább tudott menni.

A 38. körben Rubens Barrichello és David Coulthard összeütközött és kiállt a versenyből. Mindkettőjük versenyautóján az első futómű sérült meg, de a boxokig el tudtak jutni.

Michael Schumacher 14 körrel a vége előtt járt kinn harmadszor a boxban, de ezúttal is az élre tudott visszatérni. Ralf Schumacher is ugyanebben a körben ment tankolni, majd Sato mögé illetve Button elé tudott visszatérni. Miután azonban Sato is tankolt, visszaállt a rend.

10 körrel a leintés előtt Michael Schumacher, Ralf Schumacher, Button, Sato, Alonso, Raikkönen, Montoya, Fisichella volt a sorrend. Két körrel később Baumgartner Zsolt megpördült és kicsúszott a pályáról, így feladta a versenyt.

Négy körrel a vége előtt Felipe Massa megelőzte a kilencedik helyen autózó Jacques Villeneuvet.

Ezek után Michael Schumacher már visszavett a tempóból és könnyedén körözött a leintésig, és rajt-cél győzelmet aratott. Ez volt a hétszeres világbajnok hatodik győzelme Suzukában, összesítésben pedig nyolcvanharmadszorra végzett az élen. Ebben az évben ez volt a 13. elsősége, ami a többi adathoz hasonlóan, újabb rekord.

Ralf Schumacher lett a második, amivel bizonyította, hogy az USA-ban elszenvedett balesetet teljesen kiheverte és ugyanolyan gyors, mint korábban.

A Japán Nagydíj volt a BAR Honda 100. versenye, amit Jenson Button harmadik helyével sikerült megünnepelniük. Ez volt egyébként a brit versenyző idei 10. dobogós eredménye. Matematikailag továbbra is nyitott még a konstruktőrök világbajnokságában a második hely sorsa. A BAR ezúttal 11 pontot, gyűjtött, szemben a Renault 4 pontjával, így előnyük 16 pontra nőtt az utolsó futam előtt.

Raikkönennek és Montoyának jól jött, hogy Coulthard és Barrichello összeütközött, hiszen így ők előrébb léphettek, és a hatodik és hetedik helyen értek célba.

A versenyzők nyílatkozatai:

Michael schumacher:

“Számunkra teljesen világos volt már a szabadedzéseken, hogy igen gyors az autónk, és esélyesek vagyunk a győzelemre. Gyors voltam az egész verseny alatt, de sokat kellett a tükörbe néznem, mert nem tudtam úgy elszakadni az üldözőktől, ahogy szerettem volna. Nem tudtuk, hogy milyen stratégiával hajtanak a többiek, de aztán ez világossá vált. …Izgalmas volt, hogy egy napon volt az időmérő a versennyel, de nekem a régi rendszer jobban tetszik.”

Ralf Schumacher:

“Jól sikerült a rajt, meg is lepett, hogy tudtam tartani a lépést Michaellel. A kocsi jó volt, jól sikerültek a boxkiállások is, tehát a stratégiánk is működött. Arra számítottam, hogy gyorsabb leszek, de nem vagyok elégedetelen.”

Jenson Button:

“Nem volt igazán jó a tapadása az autónak az első körökben, késöbb pedig el kezdett szemcsésedni a gumim, így Tacuma beért engem és megelőzött. Jó volt az autóm, és a boksz-taktikám is működött, de nem tudtam tartani a tempót az élen haladókkal.”

Baumgartner Zsolt:

“Nem ismertem ezt a pályát és az időjárás sem kedvezett nekem. Sajnos ez nem az én hétvégem volt, nem vagyok elégedett. Megcsúsztam, és megpördült az autóm, ennyi volt az egész.”


A Japán Nagydíj végeredménye:

1. M.Schumacher – Ferrari (B) 1h24:26.985
2. R.Schumacher – Williams-BMW (M) + 14.098
3. J. Button – BAR-Honda (M) + 19.662
4. T. Sato – BAR-Honda (M) + 31.781
5. F. Alonso – Renault (M) + 37.767
6. K. Raikkonen – McLaren-Mercedes (M) + 39.362
7. J. P. Montoya – Williams-BMW (M) + 55.347
8. G. Fisichella – Sauber-Petronas (B) + 56.276
9. F. Massa – Sauber-Petronas (B) + 1:29.624
10 J. Villeneuve – Renault (M) + 1 kör
11. J. Trulli – Toyota (M) + 1 kör
12. C. Klien – Jaguar-Cosworth (M) + 1 kör
13. N. Heidfeld – Jordan-Ford (B) + 1 kör
14. O. Panis – Toyota (M) + 2 kör
15. T. Glock – Jordan-Ford (B) + 2 kör
16. G. Bruni – Minardi-Cosworth (B) + 3 kör

A világbajnokság állása:

Pilóták:

1. M. Schumacher 146 pont
2. R. Barrichello 108
3. J. Button 85
4. F. Alonso 54
5. J.P. Montoya 48
6. J. Trulli 46
7. K. Räikkönen 37
8. T. Sato 31
9. D. Coulthard 24
10. G. Fisichella 22
11. R. Schumacher 20
12. F. Massa 11
13. M. Webber 7
14. O. Panis 6
14. A. Pizzonia 6
16. C. da Matta 3
16. N. Heidfeld 3
16. C. Klien 3
19. T. Glock 2
20. B. Zsolt 1

Csapatok:

1. Ferrari 254 pont
2. BAR 116
3. Renault 100
4. Williams 74
5. McLaren 61
6. Sauber 33
7. Jaguar 10
8. Toyota 9
9. Jordan 5
10. Minardi 1