Ritka Ikarus került elő Kelet-Magyarországról

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.11.11. 16.25

Most komoly esély mutatkozik rá, hogy cikkünk nyomán megmenekülhessen egy ritka, ZiL-motoros Ikarus.

Ritka Ikarus került elő Kelet-Magyarországról

Örömteli levelet kaptunk nemrég Lakatos Zoltántól, aki arról számolt be, hogy jelen pillanatban nála van az a busztörténeti ritkaság, amelyről egy évvel ezelőtt adtunk hírt a King of the Road hasábjain. A Mátészalka környékén élő tulajdonos kiemelte, hogy éppen a cikkünk kapcsán jött rá arra, milyen különleges járművel van dolga. Amikor megvette, még nem tudta, hogy olyan Ikarusra bukkant, amiből mindössze csak egyetlen darabot készítettek.

belso_ter

Jó állapotban őrződött meg az utastér.

Az Ikarus 545-ösből ugyan gyártottak egy másik IFA-alvázas kivitelt is, de a gyár a ZiL fenékvázzal is tett egy kísérletet. Ezt a típust így 545.02-es jelöléssel látták el. Az orosz alapokra épített autóbuszban közvetlen befecskendezésű, V8-as, 8743 köbcentiméteres, 185 lóerős, ZiL-gyártmányú erőforrás dolgozik, mely a jelenlegi tulajdonos szerint gond nélkül viszi a 90-100-as tempót autópályán.  A 9 méter hosszú, 2,44 méter széles és 3,1 méter magas Ikarus utastere rendkívül jó állapotban őrződött meg. Ez azt jelenti, hogy a korábbi üzemeltetők nagy gondot fordítottak rá. Sőt, mind a 32 utasülésen eredeti huzat van, melyek nincsenek kiszakadva, elkopva.

A 26 éves ZiL motor még most is vidáman kiviszi a 90-100 kilométer/órás sebességet.

A 26 éves ZiL motor még most is vidáman kiviszi a 90-100 kilométer/órás sebességet.

Az 1990-es gyártású Ikarus 545-ös kalandos utat járt be, mire eljutott jelenlegi üzemeltetőjéhez. A jármű korábban a budapesti TransEuro 2003 Kft. -nél volt, majd a Nyírtranshoz került, két évvel ezelőtt pedig egy gyümölcs-termesztéssel foglalkozó cég helyezte forgalomba. Ezt követően vásárolta meg a jelenlegi tulaj, aki szintén gyümölcstermesztéssel foglalkozik. Lakatos Zoltánnak ez már a harmadik busza, ugyanis idénymunkások szállítására használ ilyen kis befogadóképességű buszokat. Elmondása szerint ezen kívül két Ikarus 211-ese is van, azonban ezt az 545-öst nem volt szíve eddig ilyesmire használni.

A férfi, miután megvette a járművet, kicseréltette az izzókat, vásárolt bele két új akkumulátort, majd leműszakiztatta. Ezt követően megcsináltatta a busz kormányművét is, mivel menet közben volt némi holtjátéka. Ez viszont nem volt egyszerű, hiszen a ZiL-gyártmányt fel kellett vinni Pestre, mivel Kelet-Magyarországon nem akadt szaki, aki meg tudta volna javítani. Mindennel együtt 400-500 ezer forintba került gatyába rázni az autóbuszt, ami nem volt kidobott pénz, hiszen kiváló állapotban van. Egyedül az első lámpatestek nem eredetiek, azt valamelyik korábbi tulajdonos kicseréltette.

Korábban gyermekszállításra is használták.

Korábban gyermekszállításra is használták.

Lakatos Zoltán  sajnálja ezt a buszt munkásszállításra használni – ami gyakran sok kosszal jár a földeken történő munka miatt -, ezért most úgy döntött, hogy megválik tőle. Szeretné viszont, ha olyasvalakihez kerülne, aki megőrizné ezt a ritkaságot az utókornak. Természetesen ebben mi is segítünk, így aki komolyan érdeklődik a jármű iránt, azt szívesen összekötjük a tulajdonossal.

Kommentek

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.