Árverésre bocsátják a Sopron környékén hírhedtté vált fekete Audi A3-ast, amely civil jellegű rendőrautóként szolgált éveken át. A MYL-513 rendszámú jármű nem egyszer mérte be a gyorshajtókat, és segítette a szabályszegők kiszűrését – sokáig a közlekedők rémeként emlegették a környéken, hiszen az avatatlan szemnek csak a piros-kék villogók bekapcsolása után derült ki, hogy rendőrökkel van dolga – írja a Cyberpress.
Az autó 2014-es, 1.4 TSI benzinmotorral szerelt, és több mint 280 ezer kilométert futott. A rendőrség információi szerint jelenlegi nem indul – motorja, váltója, futóműve és fékrendszere is elhasználódott, a fényezés is megkopott, de aki licitál rá, az a magyar közlekedésrendészet történetének egy darabját viheti haza.
A kikiáltási ár 1,4 millió forint, a licit július 29-én indul.
Ennek az autónak a motorja 140 lóerős (később 150-re növelték a teljesítményét), nyomatéka 250 Nm és 9,1 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/óra.
A hengerlekapcsolással is felvértezett Audi A3 motorvezérlése kis terhelésnél – 1400 és 4000/perc fordulat között – kikapcsolja a két középső hengert, méghozzá úgy, hogy a szelepek zárva maradnak. A kikapcsolt hengerekben az üzemanyag-befecskendezését is megszüntetik erre az időre.
Galéria




Nem egyik bütyökről másikra tér át a vezérlés (mint pl. a Honda VTEC-ben), hanem a bütyök helyett egy olyan tárcsát csúsztat a mechanika a himba alá, amely nem idéz elő semmilyen kiemelést, vagyis a szelep zárva marad. Az átkapcsoláshoz, vagy a visszakapcsoláshoz szempillantásnyi idő, azaz 11 ezredmásodperc is elég. Ezzel a technikával az Audi üzemanyagot spórol, és CO2 kibocsátása is kevesebb.
