Kellemetlenül végződött néhány amerikai autós számára a tankolás, miután a Sam’s Club kúthálózat egyik ohiói töltőállomáson fordultak meg. Történt ugyanis, hogy 87-es oktánszámú benzin helyett gázolajat tankoltak annak ellenére, hogy a megfelelő töltőpisztolyt használták – írja a Carscoops.
Múlt hét szombaton, azaz július 5-én kezdődtek a problémák, de csak később vált nyilvánvalóvá, valójában mi is történt – amikor már özönlöttek a panaszok a benzinkút közösségi felületein. Később megerősítették, hogy a tartályok újratöltésénél összekeveredtek az üzemanyagok. A Sam’s Club azt ígérte, „mindent megold”, és arra biztatja a károsult vásárlókat, hogy a nevükkel, a telefonszámukkal, a vásárlás időpontjával, a kút számával, a jármű típusával és évjáratával együtt nyújtsák be a kárigényüket.
Az elmúlt hónapokban ez már nem az első eset az Egyesült Államokban: ahogyan akkoriban a Vezess is megírta, januárban egy másik ohiói benzinkúton fordult elő hasonló sorozatos félretankolás, melyet követően több autós is pórul járt. Részletek az alábbi cikkben:
Benzin helyett gázolaj, gázolaj helyett benzin – mi baj lehet belőle?
Persze nem minden esetben az üzemanyagok összecseréléséből fakad a probléma. Erről – annak ellenére, hogy rutinos autóversenyző – tudna mesélni Francois Perrodo is, aki néhány éve a McLaren F1 GTR-jébe tankolt rossz üzemanyagot, ami után többszöri próbálkozásra sem akart beindulni a 6,1 literes, V12-es BMW-erőforrás.
Maga a jelenség azért okozhat kellemetlenséget, mert a gázolaj összetétele sűrűbb, mint a benziné, vagyis nem ugyanúgy ég el a benzines belső égésű motorokban. Amennyiben dízel kerül egy benzines motorba, az még az egyszerűbb eset, mert ez esetben általában elegendő az üzemanyagtartályt kiürítése és a teljes rendszer kitisztítása. Ellenkező esetben eltömődhet az üzemanyagszűrő és a befecskendezőkhöz is eljuthat.
A fordítottja, azaz amikor benzin jut a dízelmotorba, azonban akár végzetes is lehet a motorra nézve – hogy miért, az a Vezess alábbi cikkéből derül ki:


