Sokunk rémálma, hogy valamilyen úton-módon rossz üzemanyagot tankolunk az autónkba. Egy kis odafigyeléssel könnyű ezt elkerülni, csak el kell olvasni, mivel is megy járművünk, mi jön az adott pisztolyból, és ha a rendszer nem hibás alapjaiban, akkor nem lehet gondunk. Mégis egészen sok félretankolós esetről hallani: 2016-ban például az Egyesült Királyságban a hivatalos adatok szerint 150 ezren kerültek így bajba, azaz naponta átlagosan több mint négyszázan.

Így járt most Francois Perrodo autóversenyző-üzletember is. A francia olajmágnás és Le Mans-i kategóriagyőztes egy szép vasárnap reggelen autós kirándulásra indult harmadmagával egy McLaren F1 GTR volánjánál, ám miután megálltak egy benzinkútnál, a brit sportkocsi nem akarta a jót, többszöri próbálkozás ellenére sem akart elindulni.

Mint kiderült, emberünknek sikerült gázolajjal feltöltenie autóját. Ugyan a legtöbb helyen a dízelpisztolyok csöve vastagabb, így nehezebb is betenni az üzemanyagtöltő nyílásba őket, a régebbi gyártmányú McLaren esetében nem ez volt a helyzet, a nyílás elég széles volt a dízelpisztoly számára.

Ez lehet minden idők egyik legfájóbb félretankolása 1Ez lehet minden idők egyik legfájóbb félretankolása 2

A túra ezzel befejeződött arra a napra, legalábbis az F1 GTR számára. Arról nem szól a fáma, hogy maradandó károsodást szenvedett-e a 6,1 literes V12-es BMW-erőforrás vagy az üzemanyagrendszer, de jó esetben egy átmosás teljesen megoldhatja a fennálló helyzetet.