Egyetlen vonat sem száguldott még olyan gyorsan Németországban, mint a Siemens legújabb szupervonata, ami már tesztüzemben átadta a múltnak a korábbi vasúti sebességrekordot. A Velaro Novo az Erfurt és Lipcse között vonalon 405 km/órával repesztett, ami 72 km/órával több a korábbi csúcsnál – írja a Bild.
A képre kattintva galéria nyílik:




Még nem tudni, mikortól vehetnek részt az új szerelvények az utasforgalomban. Ugyanakkor a múlt heti rekorddöntéssel kapcsolatban a Deutsche Bahn közleménye is nyomatékosította, hogy a teszt elsődleges célja az információgyűjtés volt, ugyanis ezek az adatok irányadóak a nagysebességű vonatok műszaki fejlesztésénél.
Annak ellenére, hogy az ICE 4-es kocsiktól eltekintve a legtöbb németországi szerelvény képes 300 km/óra feletti sebességgel közlekedni, a vasúti hálózat leterheltsége és állapota, továbbá az állomások közötti rövid távolság jellemzően lassabb tempóra kényszeríti a kocsikat.
Fotó: Deutsche Bahn
Fotó: Deutsche Bahn
Itthon már a 160 km/óra is nagy szó
Magyarországon is elkönyveltek a közelmúltban egy vasúti rekordot. Ahogyan arról a Vezess is beszámolt, néhány héttel ezelőtt a MÁV fontos mérföldkőhöz ért azzal, hogy Budapest és Székesfehér között első alkalommal közlekedhetett 160 km/órás sebességgel vonat, utasokkal a fedélzetén.
Arról, hogy a 160 km/órás érték a jövőben milyen szerepet tölthet be, itt írtunk bővebben:



